Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3251 ggr
Helenaw87
2014-01-01 18:44

Vet inte vart jag ska vända mig

Jag har ju pudel så därför vänder jag mig till er även om detta handlar om min mammas colliehundar.

Det senaste halvåret har min mamma förändrats så mkt att jag nästan inte känner henne längre.
Hon jobbar som vanligt men då hon kommer hem sitter hon bara vid datan på skype eller ligger i soffan med mobilen.
hon går inte ut med hundarna alls längre utan pappa får göra detta trots att han har allvarliga hjärtproblem.
Nu då jag och sambon kom hem över jul såg jag att hundarnas päls och klor var katastrof!
Tovor tjocka som mattor å klorna så långa att de böjt sig.
Pälsen på tassarna var som enorma tofflor!

Självklart tog jag tag i detta med en gång.
Ifrågasatte mamma varför hon inte skött päls och klor och svaret var att hon jobbar så mkt att hon inte orkar.. sådant tar man sig ork till!!!!
varför hon inte går ut med hundarna är för att hon gör allt hemma så pappa kan ta dom tyckte hon.
INTE ACCEPTABELT.

Det är prat på att hon ska lämna pappa med men att hon ska ha hundarna.. hur i helsike ska det gå med dom då???

och det allra värsta hände igår vid 22.30 tiden.
Tiken är enormt skotträdd så de åker med hundarna ut till en ruin vid den tiden för att de ska få kissa osv innan allt skjutande drar igång.
Vid ruinen har det gått bra alla andra år men inte igår.
Tiken var kopplad men vid en smäll tog hon sig ur selen på en hundradels sekund å försvann.
Mamma å pappa satte hanen i bilen å letade frenetiskt efter tiken.
Efter ett tag hörde de hur det plaskade i vattnet (sjön) å sprang dit.
Där simmade hon i ren panik!
Tillslut simmade hon in igen å de fick tag i henne.
In i bilen inlindad i flera filtar å på med värmen.

Idag släppte hon henne lös i skogen å ja ifrågasatte hur fan hon kunde göra det efter det som hände igår å en sån utskällning jag fick har jag nog aldrig fått i hela mitt liv (27år)