Annons:
Etikettbeteende
Läst 4108 ggr
Pudelbus
2013-12-20 22:51

Pudel en fjant hund?

Är så trött på att det alltid ska vara Pudel som jämföras med andra raser. Te.x (läste idag om märgben på en Amstaffsida) "Tror ni att ni har en Pudel hemma?" 

Tycker folk gärna drar fram pudeln som den bjäbbiga lilla skithunden som inte klarar något. Blir lika trött varje gång. Ska trycka upp Lisa ansiktet på varje människa som talar om "fjantpudlarna".

Annons:
Amandla
2013-12-20 22:57
#1

Jag brukar säga att folk gör vad de har förstånd till. Klarar de inte att se att pudeln är en HUND så visar det bara hur korkade de är.😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Frida B
2013-12-20 23:07
#2

Är inte medlem här men "ramlade" in här. Är inte det bättre än att alla blir rädda för den, kallar den "mördarhund", "farligaste-i-hela-världen-hunden" eller till och med anmäler er för att eran "kamphund" lekte med en annan hund? ;) (ta det lite med glimten i ögat)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Amandla
2013-12-20 23:09
#3

#2 Hahaha, jo såklart, det är inte så lite tröttsamt med fördomar överhuvudtaget 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Frida B
2013-12-20 23:11
#4

#3 haha jo det är klart 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pudelbus
2013-12-20 23:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#2 haha, jovisst. Men måste det alltid vara pudel? Den kräver mer än dom flesta "sällskapshundarna" iallafall dom jag träffat och jämfört med. Blir bara så trött XD

Min mördarpudel! 😉

Frida B
2013-12-20 23:27
#6

#5 om du tänker efter så säger alla (kanske inte alla, men väldigt många) så om sin ras ;) iaf de jag träffat och läst. självklart ska man inte "se ner" på sällskapshundarna, vilket är lika fel det, men hellre att hunden blir kallad pudelfjant än blodtörstig mördare.. 😎

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Annons:
Pudelbus
2013-12-20 23:36
#7

"6 Men jag har rätt 😉 Nädå, men måste ju säga att pudeln hör till den mer aktiva sällskapsrasen iallafall?

Frida B
2013-12-20 23:43
#8

#7 haha :) ja absolut, det kan jag hålla med om! Det är ju inte direkt någon soffpotatis inte… 😃

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Pudelbus
2013-12-20 23:44
#9

…Fast dom två pudlar jag har haft en Stor och Lisa är ju inte ens säkert att dom är rena pudlar heller så jag kanske inte ska säga så mycket 😞

Pudelbus
2013-12-20 23:50
#10

(omplaceringar båda två så har ingen aning om var dom är ifrån)

TjockaBerta
2013-12-21 13:54
#11

Det tråkigaste tycker jag är folk som säger: Jag gillar inte pudlar för de har så fula frisyrer! Men hallå! Frisyren har väl inget med hunden att göra. KLipp den inte så då!

Min granne går och tjatar om att storpudlar är det fulaste hon vet för hon såg rumpan på en nyklippt storpudel en (1) gång. Hon säger att mina hundar inte ser ut så men att storpudlar gör det. Där lönar det sig inte ens att försöka resonera med henne utan jag bara hummar med.

Jag har inte mött andra fördomar mot pudlar än så länge i alla fall. Däremot hade jag chihuahua förut och då hade folk mycket att kommentera.

>>>Malum domesticum<<<

Pudlan
2013-12-21 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Våran pudlan spårade jag med för att jag tycket det var roligt och Pudlan också. Våra grannars jaktlag hade problem med sin eftersökshud på ett trafikskadat vilt.

Det var sent det blåste o regnade mycket. Ni kan tro det tog i mot att fråga mig  med aprikos pudel när de kom och frågade om vi kunde göra ett försök. Efter lite funderade sa jag ja. Min fantastiska Pudlan tog spåret elegant rotts alla som klampat om kring  vis olycksområdet i försök att få deras hund att spåra. Pudlan lyckades utmärkt. Det va så härligt.

En bild på vetrinärmördar" hunden på tårta till våra veterinärer.

Mvh

pudlan

Pudlan
2013-12-21 17:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En bil på vår Pudlan som hon var till vardags.

Mvh

pudlan

Annons:
[Forest]
2013-12-22 00:37
#14

Visst tyckte även min egna man att pudel är löjliga fjanthundar som inte gör annat än skäller,tigger o sover i knät. Ofta rätt vidriga små hundar🤔 Efter en träff med pudlar hos Emöke ändra han åsikt kan jag säga han vill ofta hundnappa hem ena hunden som är värsta reklampelaren för rasen. Hon är guda söt,snäll älskar allt o alla. Hänger gärna på våran dotter så hon får lite små träning i både trix,agility det är hel härligt att se henne så komplett liten pudel. Jag tar inte illa vid mig, många säger att jag fjantar bort hundarna men dom har ju ingen aning om vad vi gör här för aktivering ofta har ingen aning om hur hundarna är så jag bryr mig inte så värst mycket. Jag sitter gärna med någon i knät när jag sitter o skriver vid datorn. Sitter jag i soffan ja då är man mer eller mindre lovligt byte o det bjuder jag gärna på.  :) Här är inte våra skäliga eller fjompar men gärna knähundar o det anser jag rätt så mysigt ändå 😉

Pudlan
2013-12-24 11:27
#15

Mysigt när man kan ha hunden i knä eller i soffan. Sen att man kan ha med dom överallt är underbart. Jag är mega Pudel tant. Det är underbart sällskap.

Mvh

pudlan

Neela
2013-12-25 11:38
#16

Jag tycker iofs pudlar är lite fjantiga i sin personlighet, det är charmen med dom! Ingen värdighet här inte utan en stor portion glädje och bus :)

Upp till toppen
Annons: