Annons:
Etiketterköpessäljeserbjuds
Läst 5524 ggr
MaritaBo
11/21/13, 10:34 PM

Äkta lammskinns halsband till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske något för de större pudlarna? Har sytt för första gången ett äkta lamskinns halsband (inte det enklaste) för att testa hur det är att sy i äkta skinn. Det är för stort för mina så det är till salu om någon är intresserad. 250 kr vill jag ha för det. ca 32 cm, 5 cm brett och halvstryp. Halsbandet är helt unikt! (om jag inte syr likadant framöver).

Annons:
MaritaBo
11/21/13, 10:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Insidan. Har lagt ut den på en annan sida så först till kvarn…

Amandla
11/21/13, 10:47 PM
#2

Snyggt! Men för stort för mina puddingar 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
11/21/13, 10:53 PM
#3

Haha, jag vet! Och jag visste att det skulle bli för stort för mina också, men jag ville sy ett i alla fall i den storleken just för att det blir lite "maffigt" (man skulle ha en vinthund eller så). Syr lite i olika storlekar och modeller, för att jag tycker att det kul. Men det här är det första i äkta lammskinn - eller egentligen det tredje. Men de två första kassera jag för jag förstod mig inte riktigt på min nya maskin. ;-)

Amandla
11/21/13, 10:59 PM
#4

Vad har du för symaskin? Jag börjar bli lite sugen på en som kan brodera… 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
11/21/13, 11:05 PM
#5

Jag har två eller tre med den gamla Singern. De två nya är båda av märket Janome och själva symaskinen är 8900qcp (en stoooor quiltmaskin) och så har jag en Broderimaskin också Janome 350E. Inga billiga saker….(30 lapp gav jag för båda i paket pris). Har använt den väldigt lite så jag börjar grunna på om jag ska sälja den. Men vet inte riktigt än. Jag kanske kommer igång att brodera mer….  

Har funderingar på att se om jag kan brodera namn på hundhalsband…

MaritaBo
11/21/13, 11:07 PM
#6

Rekommenderar två maskiner. Då kan man sy på den ena medan den andra broderar.

Annons:
Amandla
11/21/13, 11:07 PM
#7

Ojs, det är lite mer värstingmaskiner än vad jag har, köpte en basmaskin (Husqvarna Viking) för snart tio år sen och den har gått många mil, särskilt i stadig gammaldags lakansväv för jag har sytt många lapptäcken i vitt på den. En quiltmaskin vore ju drömmen… exakt hur bra är den? Vad kan den göra?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
11/21/13, 11:22 PM
#8

Min Singer köpte jag för ca 27 år sedan och den har dugit tills jag fixade ett syrum åt mig sedan minstingen flyttade ut. En dröm jag haft i många år.

Jadu, vad kan en quiltmaskin inte göra är frågan istället. ;-)

Givetvis har jag inte hunnit testa hela maskinen och alla möjlig stygn. Men min kan som synes sy i läder med övermatarfoten. Klarar av tjocka tyger lätt som en plätt, HAR TRÅDKLIPP, som jag bara älskar!!

Nålpåträdare, lätt att byta fötter, stort utrymme som behövs när man syr lapptäcken och dylikt. Den broderar bokstäver och diverse olika mönster (9 mm högt tror jag), men inte riktig broderimaskin förstås. Den har helt underbart ljus när man jobbar. Är tystlåten jämfört med min gamla maskin. Har aldrig krånglat - om det inte varit mitt fel (fel nål till fel tyg och sådant). Värd varenda krona måste jag säga. Och jag tror att jag kommer att ha glädje av den livet ut. Känns riktigt rejäl och då är jag bortskämd med min gamla trotjänare Singern.

MaritaBo
11/21/13, 11:25 PM
#9

http://www.janomesymaskiner.com/symaskiner/quilt-909920

Den har jag om det är rätt som kommer upp.

MaritaBo
11/22/13, 11:42 PM
#10

Halsbandet är utlagt på tradera.

[Forest]
11/23/13, 12:02 AM
#11

Vilket fint halsband du har sytt igen :) Hoppas någon lycklig pudel får bära detta halsband gillar starkt den rosa färgen, men för stort för mina små korvar med 😕

OT OT 🤪 jag är superkass på sy har en billig maskin som jag köpte på utförsäljning just bara för att den var så billig och bra o ha när man funderar på sy upp gardiner. Har trots detta lyckas göra om lite hundtäcken som vart för stora eller suttit fel, tog sin lilla tid ;) När jag ändå var i farten så sydde jag reflextrumor att ha på kopplet slakta en reflexväst och sydde även en strumpa till grannen. 🐶

MaritaBo
11/23/13, 1:05 AM
#12

# 11 Tack! Det är himla kul att sy olika halsband. Tyvärr kan ju inte mina hundar ha "miljoner" av sådana (Zatang har flera stycken, redan). Så det är därför jag syr lite i olika storlekar, och modeller, ifall det är något som kan passa till någon annan. Har ett gäng som är klara i olika dimensioner och modeller. Lagom att sy när man är lite "pysselsugen". ;-)

Men det här läderhalsbandet är det som hitills har varit svårast att sy, men också roligt.

 Har beställt lite paracord så jag ska göra ett nytt koppel till spetsen tänkte jag. Jag är ju alltid nyfiken av mig och vill gärna prova på något nytt (gjuter ljus och gör tvål också).

Träning ger färdighet Forest! Det som går långsamt att sy blir man snabbare på vartefter. Man lär sig något nytt hela tiden. Men ack, så ofta jag har sytt fel för jag har tänkt "tvärtom"… Men det är bara att ta fram sprättaren och sprätta och prova igen.

Vad menar du med reflextstrumpor? Trär du igenom kopplet menar du?

[Forest]
11/23/13, 9:28 AM
#13

12 Jag syr helt enkelt ett rör kan man säga och sen trär jag i kopplet i reflexen. Vips har man ett reflex som lyser fint och inte är tungt. Jag har så smala koppel att det blir helt i reflex från r-västen :)

Annons:
JereMina
11/25/13, 1:08 AM
#14

Så snyggt wow 😛

Pudlan
11/26/13, 8:03 PM
#15

Jätte fint halsband! Vilka dröm symaskiner du har! Det är härligt.

Brukar sy "reflex strumpa" av reflexvästars reflexer och sätta på koppel och tyglar o grimskaft. Men är super att trä på snöret till vanliga reflexer så syns man super bra. 

Mvh

pudlan

Upp till toppen
Annons: