Annons:
Etikettbeteende
Läst 2826 ggr
Djurhomeopat Charlotta
2013-11-18 14:18

Studie i skotträdsla hos hundar

Hej!

Jag har startat en studie med homeopati för skotträdda hundar, och tänkte att ni här på pudel i fokus har många kanaler till ägare vars hundar är skotträdda, rädda för fyrverkerier. Kanske du själv har en skotträdd hund? Studien går ut på att ägaren fyller i ett formulär om sin hund och skickar/mailar det till mig. Veckorna innan nyårsafton skickar jag ett homeopatmedel med instruktioner om hur och när hunden ska få det. Samtidigt får ägaren ett utvärderingsformulär där dom ska svara på hur och om dom tyckte att homeopatmedlet hjälpte.

Att ingå i studien är givetvis kostnadsfritt.

Skulle ni vilja hjälpa mig att sprida detta vore jag jätteglad! Det finns så många hundar där ute som lider så oerhört runt nyår och där ägarna inte vet hur dom ska kunna hjälpa. Denna studie ska utvärdera om homeopati kan var ett alternativ för dessa hundar.

Mer information finns på min hemsida, i min facebookgrupp och dom kan även maila mig.

Mvh Charlotta Jaakkola

Diplomerad djurhomeopat

www.whiteday.se

Diplomerad djurhomeopat

www.whiteday.se

Annons:
JereMina
2013-11-19 00:00
#1

Min Molly är inte skotträdda annars skulle gärna varit med…lycka till

[Forest]
2013-11-19 08:12
#2

Ingen av dom är varken skotträdda eller fyrverkerirädda :) Men jag hoppas att det blir lite olika hundraser även pudel med i denna undersökning lycka till

TjockaBerta
2013-11-19 08:49
#3

Många problem har vi men skotträdsla hör inte till dem 😃

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2013-11-19 12:30
#4

Jag har mejlat dig, Charlotta. Min Albin är rädd för fyrverkerier och höga ljud, stora skräcken är sopbilen som lyfter en container och tömmer den på sitt flak. Det dundrar nåt kopiöst och Albin blir så rädd när han ser den att det bara är att gå hem igen, han har då mycket svårt att koppla bort rädslan. Jag vet precis när det började, även om han är en känslig själ så var det ett specifikt tillfälle. Vi gick längs en lite större gata och det kom en gammal bil som baktände flera gånger, det kom helt plötsligt tre kraftiga smällar som ekade rejält mot hyreshusen som är på ena sidan av gatan. Hade Albin lyckats slita sig då så hade jag inte haft en chans att få tag på honom…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-12-09 14:31
#5

Jag har inte hört något ifrån dig Charlotta, undrar hur det går? Nyår närmar sig med stormsteg…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-12-31 11:17
#6

Tabletterna kom i fredags, precis i sista minuten 👍Albin har fått två doser och ska strax få den tredje. Ska bli mycket intressant att se om det hjälper honom!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
TjockaBerta
2013-12-31 11:43
#7

#6 Vad innehåller tabletterna?

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2013-12-31 12:07
#8

Det heter Aconitum C200, jag hittade en länk på svenska (finns många fler på i synnerhet tyska): http://sehfd.hultet.com/#category3


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-01-01 11:25
#9

Kan skriva hur det var här igår med mycket smällare och raketer ute. Enja var lite spänd lite förvånad eftersom hon alltid vart så lugn, men hon var lugn inne o sov när vi tittade på film. Donna inget som vanligt så glad över att hon som annars är lite spattig av sig inte reagera. Nellie som aldrig vart med om detta, enstaka smällare på kvällarna har hon skällt åt då vi legat i sängen för sova, men igår nja inte så mycket. Lugn vill jag säga ända var att jag inte ville ta ut dom vid 23-tiden då det var många smällare ute och hon var lite kissnödig men höll sig till 00:30 då var det lugnt ute igen. 

Så länge jag var hemma var allt lugnt med hundarna jag jobbade till 18 då var det tydligen smällare ute redan då.

Amandla
2014-01-01 11:43
#10

Jag är så glad! Homeopatmedlet gjorde stor skillnad för Albin 😃Han var så väldigt mycket lugnare och fullt kontaktbar hela tiden! Det gick att avleda honom med hundgodis och lite frukt när det smällde, helt otroligt vilken bra effekt medlet gav 😍Nu får jag väl i och för sig tillägga att det inte smälldes lika mycket här i år som tidigare, men ändå var det rätt rejält runt midnatt. Han "borde" ha gått och gömt sig med svansen mellan benen och varit icke kontaktbar. Han har inte velat gå ut tidigare nyår (såklart vi inte varit ut under det värsta, men hundar måste få kissa några gånger per dygn) men nu är det inga problem alls med det 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2014-01-03 20:48
#11

10 vad skönt o höra ska tipsa om Homepatmedlet till en vän som har en hund som verkligen lider när det är smällare ut.

Upp till toppen
Annons: