Annons:
Etikettallmänt
Läst 1107 ggr
MaritaBo
2013-11-18 11:26

Sååå frustrerad...

Nåväl, det är inte så allvarligt som det låter. ;-)

Igår badade jag och klippte Zatang och så fick jag för mig att jag skulle ta lite foton med systemkameran som jag tog över av min dotter för en tid sedan. (Hon fick min analoga när hon gick fotografutbildningen) Har inte använt den så mycket då jag saknar ett zoom-objektiv (önskar mig dock ett i 50-års present).

Fotona ser, i kameran i alla fall, ut att ha blivit riktigt bra! Och så skulle jag ladda ner dem i datorn för att checka dem ordentligt. Har inte gjort det förut. Men så fungerar det inte som jag vill. :-(

Ringde dottern och hon rekommenderade ett program som jag skulle ladda ner. Näpp, det fick jag inte fungera heller! Vad göra? Dottern sa då att köp en kortläsare, det är enklare. Det har hon…

Meeeeeen…. det tar ju minst ett par dagar innan det kommer med posten. Tusan vad jag är frustrerad. Jag vill ju se om de blev så bra som det ser ut i kameran!! Vet ju att det kan se bra ut i kameran men sedan när man laddar in dem i datorn så är de inte så bra. Jag skulle ha tagit den andra kameran istället… Nåja, förhoppningsvis får jag kortläsaren senast på onsdag…. Och då får jag hoppas att de är bra också! ;-)

Annons:
Cahira
2013-11-18 20:42
#1

Vad är problemet och vad händer? Vad för program?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaritaBo
2013-11-18 22:49
#2

Nu kommer jag inte ihåg vad det heter. Var något program för Canon kamera. Tog ju bort det när jag inte fick det att fungera.

Cahira
2013-11-18 23:24
#3

Sitter du på en laptop eller desktop? (stor dator eller liten bärbar?)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaritaBo
2013-11-18 23:43
#4

Laptop

Cahira
2013-11-18 23:52
#5

Okej, de flesta laptops har ett "hål" format precis som minneskortet. Om du hittar ett sånt hål, försök trycka in minneskortet där tills det klickar till, med etiketten uppåt. :) Som en miniatyrdiskenhet. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JereMina
2013-11-18 23:58
#6

Den som väntar på något gott 😉

Annons:
MaritaBo
2013-11-19 00:41
#7

#5 Det är Compact Flash till kameran och sådant stort "hål" finns tyvärr inte på min laptop.

Jag får nog vänta på kortläsaren jag har beställt. Förhoppningsvis kommer den idag….

Cahira
2013-11-19 00:45
#8

okej, lycka till. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: