Annons:
Etikettbeteende
Läst 2107 ggr
MaritaBo
2013-11-13 09:40

Kräsen pudel har blivit matglad pudel

Ni har säkert läst om min Zatangs kräsenhet. Ätit väldigt lite sedan jag fick hem honom och jag har försökt med allt. Det som lätt gått ner har varit råa köttbitar som jag putsat bort från stekar och annat kött och så ben av olika slag jag hittat i affärerna. Fått smyga till honom extra bitar så inte spetsen ser (som gick upp efter livmoder operationen, men är på väg ner nu)…

Skitjobbigt har det varit med andra ord. I alla fall känslomässigt, då jag vill att mina hundar ska äta.

Men NU sedan ett par veckor tillbaka har han börjat TIGGA!

Äter jag smörgås så vill han ha bitar av både bröd och pålägg.

Igår åt han tom rivna morötter och bitar av äpplen!! Och så äter han förstås av hundmaten. Visst lite plock är det fortfarande men han äter i alla fall och framförallt VILL HA!

Det är så skönt att han äter och tiggandet, ja, det får han göra för som sagt var förut ville han knappt ha något….

Jag hoppas att detta håller i sig, för nu har han fått lite mer hull. Han har ju nästan varit mager hela tiden. Nu är det ännu mysigare att ta i honom, när man inte känner lika lätt den vassa ryggraden eller höftbenen. Och nu har han börjat sätta muskler också.

Ja, som sagt var, jag hoppas att detta håller i sig….

Annons:
Amandla
2013-11-13 10:47
#1

Skönt!! 👍


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-11-14 10:32
#2

Skönt :) Jag skrattar när jag ser det du skrivit för jag tänker på Bamse som var mammas lilla plutt. Han var så kräsen han också, mycket plock med sin mat innan den dög. Han åt varje kväll en halv smörgås med skinka eller leverpastej på. Det var bara mamma han tiggde från med, är så kära minnen man har o jag ler verkligen av att tänka på dom två inombords ❤️

Amandla
2013-12-31 11:15
#3

Äter Z fortfarande bra?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
2013-12-31 13:49
#4

Jajamensan! Det är så skönt! :-)

Lustigt egentligen hur det bara kan ändra sig från ena dagen till den andra. Alltså vara svårmatad i flera månader och vips så bara äter han…. hrmmm… skumt…

TjockaBerta
2013-12-31 17:01
#5

Skönt att det gav med sig. 

Thomas som har ätit hyfsat hela tiden äter tyvärr bara ett foder. När det var slut i butiken blev det lite tokigt. Jag har provat lägga smakbitar av annat foder i hans skål men han ratar det. Som tur var hittade jag ett foder till som han åt.

De är knepiga de små pudlarna. 😃

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: