Annons:
Etikettbeteende
Läst 2774 ggr
[Forest]
2013-10-27 22:48

Löper samtidigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Enja och Donna har tidigare inte löpt samtidigt, men här kom Nellie i löp och 2 dagar efter börja Enja 3 dagen var det Donnas tur att följa ledet med att löpa. Det är otroligt skönt att dom löper samtidigt men hur kommer det sig att dom inte gjort det innan?

En till sak har hänt efter Nellie kom in i bilden, hundarna har aldrig sovit o myst ihop innan. Men Nellie kryper ner i samma bädd som Enja eller Donna och detta har gjort att det sker även att alla tre sover tillsammans i en o samma bädd. Supermysigt o se men varför kunde dom inte sova så innan?

Jag som var lite rädd för att den tredje hunden kunde bli lite som det femte hjulet under en vagn men så är inte fallet här, dom leker alla tre ihop i samma lek. Det är flera saker som jag märkt har blivit bättre, Donna har växt med rollen att vara en trygg liten hund. Från lite fjantig ibland till stabilare.

Här har Enja o Donna vart som le o långhals Enja i täten så har skruttan hängt på. Enja tryggheten nr 1  Donna larvig innan. 

Löper era tikar samtidigt/ihop eller inte? Är det fler som märkt skillnad när man skaffat en till hund?

Annons:
MaritaBo
2013-10-28 06:31
#1

Det är ganska vanligt att tikar "jämkar" ihop löpen. Eller har en kort period emellan. Mina tikar (7 st) som jag hade som mest samtidigt, löpte vår och höst. Alla 7 löpte under en period av 1-2 månader ungefär..

Varför det blir så vet jag faktiskt inte. Men på något sätt så verkar den första "dra igång" de efterföljande…

[Tiara05]
2013-10-28 15:26
#2

Mina två naken tikar har jämt löpt samtidigt när den tredje levde löpte hon också samtidigt som de andra, dock börjar de nog inte löpa precis på samma dag men tätt inpå iallafall, den största skillnaden jag märker på dem vid löptiden är att de jämt och ständigt parar på varandra hela tiden, pinsamt när man har främmande, värre var det när den tredje levde då kunde de tillomed vara vakna på natten och para på varandra hahaha :)

De löper nu så i flera dagar har man fått tittat på parningslekar och lilla pudelvalpen Estelle fattar ingenting vad de gamla nakentanterna håller på med, hon ser så förvånad ut :)

har märkt att när våra tikar löper verkar också alla andras tikar i byn löpa.

[Forest]
2013-10-28 20:37
#3

Dessa parningslekar är det inte på tala om här om jag ser det, så Enja o Donna smyger verkligen iväg för att gå in i ett annat rum för att jucka på varandra… Gosedjur som är större går Enja gärna och hämtar för rida på, så nu har man hatthyllan full med gosedjur 🤪 Det är stress som blir frustrationen antar jag med det hela. Nellie fatta inget, men vill heller inte vara delaktig i akten…

Upp till toppen
Annons: