Annons:
Etikettutställning
Läst 7061 ggr
[Tiara05]
2013-10-24 19:30

Vilken Utställningsfrisyr

Hej! tänkte ställa ut min storpudel Estelle i april nästa år då hon är 9 månader. jag undrar vilken frisyr hon kan ha. är hon för liten att ha den vuxna lejonklippningen om man klipper en tid i förväg och låter pälsen växa ut eller måste hon ha babylejon frisyren då?

är nästan säker på att hon är för liten för den frisyren då men frågar ändå :)

Annons:
MaritaBo
2013-10-24 19:38
#1

Min Zatang är 8 ½ månad och han har inte riktigt manen än för lejonklippningen. Nu har jag toppat det lite grann i och för sig, men inte så mycket så att han skulle hunnit bli färdig "lejon" tills han är 9 månader.

Sikta på babylejon/second puppy. Skulle pälsen mot all förmodan växa så det knakar så går det om jag inte har helt fel att klippa lejon så småningom. Men jag tror det är få som är färdiga för lejon i den åldern.

Amandla
2013-10-24 19:48
#2

Med vuxen lejonklippning, menar du continental då? Med bollarna? Vanlig second puppy/babylejon är den vanligaste frisyren som går att anpassa fint efter pälsmängden. Continental brukar vara bättre att klippa upp hunden i när den vuxit färdigt och musklat på sig, då har den för det mesta hunnit få mer päls också. Eller är det valpklippning du menar att du ska ha? 🤔


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tiara05]
2013-10-24 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Tack så mkt för era svar :)

Ja jag menar den med bollarna.

Men det får nog bli en secon puppy istället då :)

Hon var lite klippt baktill när jag hämtade hem henne från uppfödaren, är det de som är valpklippning? vill ha en lite mer finare frisyr isåfall när jag ska ställa ut.

Amandla
2013-10-24 20:16
#4

Se till att boka tid hos någon som är duktig på just pudel redan nu, för att få till en snygg utställningsfrisyr är det bra om h*n får klippa hunden flera gånger innan det är dags. 

Valpklippning kan man säga är en början på second puppy, med inte så markerad midja och inte så stor man. Allteftersom pälsen växer så formar man om frisyren. Det där kan en pudelfrisör 🙂Behöver du tips om någon lämplig så är det bara att du skriver det här.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
2013-10-24 20:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Satsa på baby lejon/second puppy nu tills hon är färdigväxt. Sedan skulle jag klippa upp i amerikansk lejon ett bra tag innan du tänkt ställa igen. Luna var endast 9 månader när jag klippte henne i lejonfrilla då hon hade så mkt tovor och jag ville göra det lite enklare för migsjälv att sköta hennes päls. Nu ska jag inte ställa henne förrän nästa sommar så hennes päls kommer växa till sig tills dess. 

Luna i babylejon 7 månader gammal

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Catta-
2013-10-24 20:29
#6

Var även försiktig med vad du använder för halsband om du vill spara ut till en snygg utställningsfrisyr. Halsband som glider lätt i pälsen är att föredra(siden liknande halsband) vanliga rundsydda läderhalsband funkar även för vissa.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Tiara05]
2013-10-24 20:31
#7

okej tack för tipsen.

Har mailat med en frisör som inte bor så långt härifrån. men skulle vara bra med flera stycken att välja mellan.

Misstänker att det finns mycket bra tips om pudelfrisörer här i fokus men säkert aldeles för långt borta från där jag bor här i dalarna utanför Ludvika :) Alla frisörer verkar hålla till närmare intill storstäderna tyvärr :/ Men om någon vet någon härikring så skulle jag vara tacksam :)

Catta-
2013-10-24 20:34
#8

Jag vet en jättebra i Nyköping men det är kanske lite långt. Du kan väl annars kika lite på pudeluppfödare i närheten och höra med dom :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Amandla
2013-10-24 20:36
#9

Kolla in Pudelklubbens klipplista, där finns en uppfödare som bor i Fredriksberg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Tiara05]
2013-10-24 20:37
#10

#5  #6
Okej, vad söt hon var i sin frisyr :) Okej då gör jag som du säger angående frisyrerna :) får vänta med den vuxna lejonklippningen ett tag då.

Tack för att du sa det där med halsbanden, hade inte alls tänkt någonting på det, men nu vet jag ju det iallafall :)

[Tiara05]
2013-10-24 20:38
#11

Okej ska kolla där :)

[Forest]
2013-10-24 22:03
#12

3, men åh vilken söt kines du har med 😍 sorry lite ot men kunde inte låta bli att skriva det 😃

[Tiara05]
2013-10-24 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#12
haha Tiara tackar med att skicka en ego bild på sig själv :)

Annons:
[Forest]
2013-10-25 11:16
#14

13 men åh vad söt, hög nakenhetsgrad härlig o se hennes mörka skinn och den härligt ljusa päls 😍Lycka till med spara pälsen 😉

Upp till toppen
Annons: