Annons:
Etikettpälsvård
Läst 3897 ggr
MaritaBo
10/24/13, 7:01 PM

Byte av snoddar?

Funderade idag när jag badat Zatang och gjorde en topknot på honom, att det är tråkigt med samma färg jämt på latexsnoddarna. Men jag har inte hittat någonstans där man kan köpa latexsnoddar med färger i "små" förpackningar. (Men ni kanske har tips?)

De jag har köpt (var det nu var?) låg på 1000 st i en förpackning, svindyrt om man vill ha flera färger.

Så kom jag på en idé att man kanske kunde idka lite byteshandel?

Jag tex. har blå små latexsnoddar. Men skulle vilja ha andra färger som ex. rött, grönt, turkos, svart…. (killfärger).

Man kanske kunde byta med varandra med ex. 50 st mot 50 st…. ????

Eller om någon sköter det hela och skickar till en person snoddar med 1-2 frimärken och så skickar denne ut andra färger, lika många men av annan färg, som den fått av samma person. Vad säger ni?

Annons:
Amandla
10/24/13, 7:50 PM
#1

Är du med på Facebook? Där finns en grupp där det säljs snoddar, papper mm till väldigt bra priser. 1000 snoddar av utmärkt kvalité kostar 49 norska kronor! Det blir lite mer i svenska slantar förstås, men det är ändå väldigt billigt. Man kan köpa blandade färger, tror det är rött, blått, gult, grönt (klara färger) och svart i en påse då.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
10/24/13, 8:00 PM
#2

1 vad heter den gruppen?

Kolla in http://hallon.info/pudelproffsen/snoddar-plast-och-papper/latex-snoddar-10-mm-1000-color-coordinated-canine/ jag har köpt några därifrån i olika färger :)

MaritaBo
10/24/13, 8:02 PM
#3

Ja, vad heter den gruppen?

Länken du hade #2, visar just en färg med 1000 st. Rätt så ok pris men ändå lite tokigt att köpa fler påsar med 1000 st i av samma färg. Gör väl av med 2-6 snoddar i veckan ungefär… Undras hur hållbarheten är egentligen?

Amandla
10/24/13, 8:05 PM
#4

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
10/24/13, 8:32 PM
#5

Jag har röd, lila(ganska mörk), grön, orange och svart om du vill ha! Om du betalar portot skickar jag några st :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
10/24/13, 8:43 PM
#6

#5 Är det latex snoddar så är jag intresserad. Givetvis betalar jag extra.

Har sökt som attan efter mindre förpackningar. Hittade ett ställe, men då var man tvungen att handla för 300 kr. Så typiskt!

Annons:
Catta-
10/24/13, 8:53 PM
#7

#6 De är showtech latex snoddar ca 1cm

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
10/24/13, 9:01 PM
#8

#7 Perfekt!!!😃 Skicka mig PM med hur mycket du vill ha för dem + porto och ett kontonummer (eller om vi tar det via mail - om det är säkrare). Så sätter jag in pengar på direkten. Så får du givetvis min adress också.

Catta-
10/24/13, 9:13 PM
#9

Har skickat PM :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
10/24/13, 10:01 PM
#10

3 Dom har jag vart nöjda med hållbara och töjbara. Enkla att använda om vi säger så :) Men inte så billiga nej det är dom inte 😉

4 tack har skickat en förfrågan att få vara med i gruppen :)

Lyan
10/26/13, 2:20 PM
#11

Jag köper snoddar på Ica Maxi, de har förpackningar med massor av färger så brukar matcha Pings snoddar med halsband, kläder osv. Dock vet jag inte om det är latex eller silicon (stavning?).

Är det någon speciell anledning till att man använder just latexsnoddar?

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Amandla
10/26/13, 7:33 PM
#12

Latexsnoddarna är mest skonsamma mot pälsen plus att de står emot olka slags oljor som man ibland har i utställningspälsen för att vårda den.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Lyan
10/30/13, 3:52 PM
#13

#12 Oki :-)

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Annons:
Upp till toppen
Annons: