Att köpa pudel

Pudelköp

2013-10-18 22:04 #0 av: Haztparken

Hejsan alla pudeltokar! Glad

Jag har skrivit här innan angående att jag tänkt skaffa en till hund och då en Saluki! Men det visade sig (vilket vi tyvärr trodde redan från början) att min pappa inte tål den rasen.. Så dom planerna har jag fått skjuta upp tills det kommer en passande tid och jag inte bor hemma längre Glad

Men eftersom jag haft detta i bakhuvudet hela tiden att det förmodligen inte går så blir det som det blir nu aaaaaatttt:

Jag ska bli med pudel på nytt! Skrattar å fasen vad roligt det känns och definitivt RÄTT! Min första (och nuvarande) är ju min älskade Storpudel Dafne och både jag och min familj (och hela omgivningen) älskar henne något enormt och verkligen hennes ras! Jag känner mig och folk ser mig som en pudeltjej så jag tror jag fortsätter i dom spåren ett tag till Skämtar

Jag var bara tvungen att skriva av mig men ni får gärna komma med tips (och råd) om hur det är att ha 2 pudlar! Skrattar och tips på bra uppfödare!! Gärna någon som föder upp röd och aprikos!

Anmäl
2013-10-18 22:21 #1 av: Sjöstjärna

Grattis till et UTMÄRKT val!Glad Den här kenneln vågar jag rekommendera: http://www.captivation.se/Planeradekullar.html

Anmäl
2013-10-18 22:45 #2 av: Haztparken

#1 Tack så mycket! Glad ska kolla in den! 

Anmäl
2013-10-19 21:11 #3 av: Amandla

Grattis säger jag också! Stjärnor

Har ingen kennel att rekommendera, jag är inte så insatt i storpudlarna utan mer i de mindre storlekarna. För det är storpudel du ska ha?

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2013-10-19 22:50 #4 av: [Forest]

Grattis jag hoppas du hittar en bra kennel som har trevliga fina storpudlar :) Är inte insatt i storpudel så har ingen jag kan rek så här på rak arm :)

Hur det är att ha två pudlar, haha ja du det är underbart Skrattar

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2013-10-20 12:28 #5 av: Haztparken

#3 Tackar! Ja precis, en till Storpudel ska jag ha Skrattar

#4 Tack! Jag har hittat en kennel och pratat med uppfödaren, hennes tik ska paras runt januari så vi får se där Glad Haha det kan jag tänka mig att det är! 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.