Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2548 ggr
Helenaw87
2013-10-15 19:43

Pudel räddar igen!

I början av sommaren kom en kille och knackade på hemma.

Han skulle komma in och fixa nån ledning sa han.

Jag viste inget om detta och bad honom komma tillbaka nästa dag då sambon är hemma.

Det visade sig att sambon inte heller viste något om detta.

Dagen efter kommer killen igen och jag säger att jag inte kan släppa in honom om han inte kan visa upp en arbetsrapport och ett id kort vilket han inte kunde.

Han blev påträngande och skulle in.

Ester började vakta och högg mot honom i luften så han backade.

Jag stängde dörren och ringde polisen.

Detta pågick i 3 dagar och sista dagen stod han och bankade på dörren och skrek att jag skulle släppa in honom.

Direkt polisen kom var han som bortblåst varenda gång.

Sen var det lugnt ett tag, typ 2 månader och jag hade lagt det bakom mej.

Jag är ute på kvällsrundan med Ester då hon börjar vända sej om och morra så jag kollar och då ser jag att någon går bakom mej på ca 100m håll.

Tänker inte mer på det utan jag lallar vidare men efter ett par minuter ser jag att människan fortfarande är bakom mej så jag stannar upp och kollar. Ester morrar.

Då ser jag att det är SAMMA kille som var å knackade på någon månad innan.

Jag fortsätter och gå medan jag ringer sambon.

Plötsligt är killen försvunnen.

Gångbanan jag går på går som en stor båge med en stor mörk fotbollsplan på ena sidan och på andra sidan stort fält med lägenheter längre bort.

Antingen kunde jag vända å gå tillbaka men då kanske han skulle stå där någon stans eller så fortsätter jag och går men då kanske han dyker fram ur buskarna framför mej.

Jag ringer min sambo som ber mej ringa polisen och stanna kvar där jag står så han kan möta mej men då hoppar killen fram ur buskarna och springer mot mej.

Jag tar Ester och springer som en tok och jag har noll koll på vart jag tar vägen.

Då jag inte ser killen ringer jag 112 som kopplar mej till polisen.

I samma sekund jag talar med polisen dyker han upp och springer mot mej igen och jag minns att jag skrek på polisen och jag hörde honom skrika skynda han jagar henne.

Jag springer mot skogen, ett stort naturreservat och kastar mej ner i buskarna med Ester under mej.

Hon ligger helt still och rör inte en muskel.

Polisen på telefon frågar om jag ser killen och vart jag är.

Hur ska jag förklara vart jag är? jag är i en buske i skogen liksom så jag reser mej upp och springer vidare och ser en byggnad med bilar utanför så jag kastar mig in mellan 2 bilar och hukar mej över Ester.

Polisen vet vilken byggnad det är och de är där på kanske 2 minuter och hämtar upp oss.

Även sambon kom dit springandes.

Killen som jagade oss syntes inte till så polisen kör oss hem och går med in och kollar genom lägenheten.

Det var lugnt igen yttligare någon vecka innan Ester en kväll vart tok förbannad på något.

Jag går och kollar och på altanen står denna kille!!!

Jag skriker på sambon som sov (mitt i natten) och han rusar upp och allt han hinner se är ryggen på någon som springer därifrån.

Vi ringen än en gång 112 som skickar polis med hund.

De får upp ett spår men det försvann sedan konstigt nog.

Nu var det lugnt några veckor igen fram tills nu i fredags den 11 oktober.

Sambon var på krogen och jag som är lite som jag är städade.

Jag såg en vän gå förbi ute med en av sina hundar och jag började dammsuga.

Kanske 2 minuter efter jag såg han med hunden small det till som fasen i vardagsrummet och Ester blev galen självklart.

Jag stog vid det tillfället i hallen och dammsög hallmattan så jag släppte bara allt och rusade in och såg att rutan på altandörren var trasigt.

Som tur var var det enbart ytterglaset men ialla fall.

Jag vet inte varför men jag öppnade dörren och då ser jag en kille hoppa över vårat staket och springa därifrån.

Jag smäller igen dörren och ringer 112.

5min senare var polisen där och de hade även en hundpatrull ute.

Även denna gång tog hunden upp spåret och spårade en bra bit innan det bara försvann.

 polisen tog än en gång signalement och de sa att tack vare att Ester reagerade som hon gjorde skrämde hon nog iväg honom.

Jag talade i går med vin vän som hade vart ute vid samma tid och han hade hört smällen men inte sett något och vid smällen var han bara 3 lägenheter bort.

Han gick hem och bytte hund som han alltid gör och då såg han polisen så han la inte ner mer på det.

Han tror nu att denna kille gömde sig just för min vän på min altan efter han krossat rutan och han stack då jag öppnade dörren och han hörde min hund.

Att kompisen inte sett honom kan oxå bero på träden som är precis utanför.

Idag fick jag höra att min kompis sett en kille med samma signalement i området och vet vart denne bor så jag hoppas det är han nu så detta kan få ett slut.

Jag och sambon är på bristningsgränsen och söker annat boende nu.

Jag är övertygad om att hade inte Ester varnat och vaktat hade det kanske gått riktigt illa.

Ester har även för några år sedan räddat mej från en gruppvåldtäckt där hon bet ena killen rejält i låret som då sparkade henne i huvudet så hon tuppade av.

Tack vare att hon högg kunde jag komma loss och slå killen underifrån uppåt på näsan.

Jag hörde hur den bröts och bloden sprutade.

Tack vare detta kom jag därifrån och min dåvarande kille tog Ester till vet då ambulans hämtade mej.

Hon klarade sej bra med enbart ett diskbråck i nacken pga sparken och jag med några skrapsår.

Veckan efter på busstationen blev Ester plötsligt rädd och försökte gömma sig vilket hon ALDRIG gör så jag började kolla mej omkring och såg dessa killar som sparkade henne.

Polisen tog dom.

Jag blir så arg på folk som säger att pudel bara är en golvmopp, knähund och inte annat än en kelgris för PUDEL KAN!

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
thea_thea
2013-10-15 19:49
#1

Åh vad duktig Ester du har! Läskigt med förföljaren och jag hoppas dom tar honom… Aningen OT men vet du varför denna killen väljer att följa efter just dig och din sambo? Styrkekramar till er och ge Ester en puss från mig :)

Catta-
2013-10-15 19:51
#2

Oj vad obehagligt! Hoppas de får fast den där typen!
Ja pudlar är allt bra, de kan nog om de vill!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

rosablomma
2013-10-15 20:06
#3

Usch får rysningar i kroppen. Hoppas polisen får tag på idioten! Och din kära Ester skulle fått sig en guldmedalj :) Tycker också det är tråkigt att folk inte förstår ,att även om en hund är liten så kan den visst vara tuff!

Tarotstollan
2013-10-15 20:31
#4

Jag sitter här och är helt chockad, vad hemska saker du/ ni har varit med om i din familj! Vilken tur att du/ni har haft Ester!🤗🌺
Till Ester🏆!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MaritaBo
2013-10-15 20:32
#5

Ojojoj! Vila obehagliga upplevelser. Hoppas att det blir slut på eländet snart och ja, även pudlar och andra mindre raser kan och det här är väl bevis om något.

[Forest]
2013-10-15 20:39
#6

Förstår verkligen om Ni vill flytta för vilken stress detta måste vara för er. Det är inte så att någon av killarna från till gruppvåldtäckten? Jag hoppas att denna kille åker dit. Många styrkekramar ger jag! Och sen tycker jag att Ester är värd en utmärkelse för sin fina insats.

Annons:
Amandla
2013-10-15 20:48
#7

Men fy så otäckt! Vilken tur att du har hjältepudeln Ester ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sjöstjärna
2013-10-15 21:12
#8

Fy så otäckt! Vilken tur att du har Ester.❤️ Vilken storlek är hon, är det bara en liten pudel så är hon ju extra tuff och hjältemodig.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Helenaw87
2013-10-15 22:56
#9

Tack allihop ❤️
Nej de killarna från våldtäkten var i Växjö och denna psykopaten är i Norrköping.
Vi har inte en aning om varför han valt just oss men polisen trodde som så att han blivit kär i mig och insett att han inte kan få mig så han har spårat ur typ.. ja vet inte ja.. ja skiter i vilket ja bara hoppas de tar honom.

Ester är en liten storpudel på 45cm.

Jag känner mej som en psycho magnet som alla puckon bara naturligt dras till.
MEN jag skrev inte detta för att få medlidande eller bli synd om tyckt om ni förstår.
Ja, självklart är det skit jobbigt och jag vill bryta ihop stundvis men vad jag ville få fram var att vilken hund som helst kan vakta och skydda.
Ras och storlek spelar absolut ingen roll och folk som säger att det BARA är en pudel eller bara en chihuahua dom kan absolut noll om hundar.

Jag är stolt över min pudel och alla hundägare borde vara det samma över sina hundar.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

reverse
2013-10-16 00:11
#10

Vilket psykfall! 😮Rigga upp med kamera och få en bild på galningen??

 //Lina

JereMina
2013-10-16 02:54
#11

Otäcka händelser men som du skriver så är inte en pudel en golvmopp inte för dom kan bli riktigt ilskna och morra ordentligt.

Cahira
2013-10-16 03:56
#12

Fy tusan så otäckt! Stalkers är jättejobbiga! Duktiga duktiga Ester!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Pudelbus
2013-10-16 19:47
#13

Men fy :/

Och vist kan dom, pudlarna. Lisa är den av fyra hundar hemma som inte hade backat om något inte skulle stå rätt till.

Annons:
Upp till toppen
Annons: