Annons:
Etikettbeteende
Läst 1756 ggr
Catta-
2013-10-09 16:10

Denna tonårsperiod...

Luna har haft för sig vissa olater nu på senaste och nu har hon börjat med att morra åt mina kollegor på jobbet. 

Hon sitter i köket med andra hundar och är van att folk springer ut och in under dagen. Nu har hon börjat springa fram och morra åt vissa som kommer in. Mer ett "hallå vem är du!?" morr som sedan övergår till "jaha det var ju bara du!!*jätteglad*"

Ibland när dörren är öppen och hon ser på håll att någon kommer kan hon också börja morra. Även ute(speciellt om det är mörkt). Då kan hon också stå och "umfha".

Vad tråkiga dom är ibland…

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Sjöstjärna
2013-10-09 16:18
#1

Är hon kanske i en spökperiod?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Catta-
2013-10-09 16:19
#2

Ja hon är nog det. Hon är snart 10 månader så löpet är nog på G också, så det är mycket som händer just nu.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Zelda12
2013-10-09 22:59
#3

Känner igen det där.. Panda är drygt elva månader nu och sista två månaderna har hon förutom att hon glömt allt hon lärt sig varit mörkrädd, skällt på okända personer och ibland varit nästan okontaktbar när man är ute och promenerar.. Bara bus och hoppa upp och ner som en toka:) Hon som har varit en så lättsam valp, men som tur är börjar hon bli sig själv igen nu.. Men det är nog löp på g här också. Jag försöker tänka att jag nog kommer att tänka tillbaks på den här perioden när hon har blivit en "tant" och skratta åt hennes hyss:) Kanske till och med sakna den..

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Catta-
2013-10-10 05:23
#4

#3 Haha, skönt att jag inte är ensam :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-10-11 00:05
#5

Här finns en på 1 år och ibland undrar man verkligen hur det står still där uppe. Vi kan gå på promenad med andra som i helgen med syrran,hennes man och hund. Vi går på led på en lång promenadstig, då stannar dom första för vänta in oss som går sist. Va matte det är någon annan på stigen voff voff! Men hallå där vi har ju bara vart med dom i 2 h och dessutom tagit en fika du fick ju godis av dom. Aldrig vart med om detta innan så här, Donna var väl lite fjompig men inte så här. Det gäller att träna jag brukar inte gå fram mera o klappa saker utan det där är inget vi går förbi o sen vänder för att gå förbi det farliga igen. I går var det en stubbe som var ett mörkt monster, idag en utekruka… 🤪

Upp till toppen
Annons: