Annons:
Etiketthundsport-träning-tävling
Läst 2342 ggr
Cahira
10/6/13, 8:39 PM

Pudlar och apportering

Jag vill hålla på med apportering för skojs skull med nästa hund, typ apportera i terräng och sådär, så jag undrar - hur mycket apporteringsvilja är kvar i pudeln och de olika storlekarna?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
MaritaBo
10/6/13, 10:03 PM
#1

Väldigt mycket skulle jag vilja påstå. I alla fall min Zatang (toy/dvärg) har självmant lärt sig att apportera och lämna av i handen diverse leksaker.

[Forest]
10/6/13, 10:44 PM
#2

Här är Donna vass i denna gren Enja är bra med men inte alls lika säker på grenen :) Donna större toy Enja dvärg :)

Cahira
10/7/13, 2:56 AM
#3

Åh det låter lovande! Ser fram emot fler svar eftersom jag väger många raser just nu för att vara säker på att jag landar rätt. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

MaritaBo
10/7/13, 7:26 AM
#4

Storpudeln jag hade i slutet av -90 talet tyckte inte jag hade så mycket apporteringsvilja, däremot var han en hejare på att spela fotboll. ;-)

Catta-
10/7/13, 8:21 AM
#5

Min storpudel älskar att apportera :) Nu har hon lite svårt för att alltid komma tillbaka med apporten men det är en tränings sak ;)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

TjockaBerta
10/7/13, 10:14 AM
#6

Min dvärgpudel apporterar allt och gärna. Han släpper fint när man säger till. Men om det är i hans gener vet jag inte för han lärde sig snabbt genom att titta på den andra hunden hur han lekte.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Cahira
10/7/13, 6:20 PM
#7

Låter toppen!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: