Allmänt

Pudlar och apportering

2013-10-06 20:39 #0 av: Cahira

Jag vill hålla på med apportering för skojs skull med nästa hund, typ apportera i terräng och sådär, så jag undrar - hur mycket apporteringsvilja är kvar i pudeln och de olika storlekarna?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2013-10-06 22:03 #1 av: MaritaBo

Väldigt mycket skulle jag vilja påstå. I alla fall min Zatang (toy/dvärg) har självmant lärt sig att apportera och lämna av i handen diverse leksaker.

Anmäl
2013-10-06 22:44 #2 av: [Forest]

Här är Donna vass i denna gren Enja är bra med men inte alls lika säker på grenen :) Donna större toy Enja dvärg :)

Sophie-Medarbetare på pudel

Anmäl
2013-10-07 02:56 #3 av: Cahira

Åh det låter lovande! Ser fram emot fler svar eftersom jag väger många raser just nu för att vara säker på att jag landar rätt. :) 

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Anmäl
2013-10-07 07:26 #4 av: MaritaBo

Storpudeln jag hade i slutet av -90 talet tyckte inte jag hade så mycket apporteringsvilja, däremot var han en hejare på att spela fotboll. ;-)

Anmäl
2013-10-07 08:21 #5 av: Catta-

Min storpudel älskar att apportera :) Nu har hon lite svårt för att alltid komma tillbaka med apporten men det är en tränings sak ;)

Anmäl
2013-10-07 10:14 #6 av: TjockaBerta

Min dvärgpudel apporterar allt och gärna. Han släpper fint när man säger till. Men om det är i hans gener vet jag inte för han lärde sig snabbt genom att titta på den andra hunden hur han lekte. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.