Annons:
Etiketteraktiveringtricksövrig-träning
Läst 3486 ggr
Zelda12
2013-10-05 20:19

Hundparkour

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag och Panda varit på parkourkurs för hundar. Det var spännande. Vi fick lära oss lite olika saker som att hoppa upp på olika hinder (i naturen) och använda oss av de hinder som finns för att komma framåt.. Typ hoppa upp på en sten för att krypa ner och sen klättra upp för en trädstam med en snygg vändning uppe.. Jaja, snygg och snygg, det tåls att träna på:)
Roligt var det i alla fall och något att använda sig av på de dagliga promenaderna!

Bilden är från Stadsvargens sida!

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Annons:
Amandla
2013-10-05 22:29
#1

Kul! Det där har jag funderat på att testa med mina hundar också 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
2013-10-05 23:36
#2

Märks att jag inte varit aktiv på brukshundklubben etc. på några år. Har aldrig hört talas om parkour förut. Å andra sidan är jag ute med mina hundar i skogen rätt mycket och de utövar gärna det själva. ;-) Speciellt min spets är galen i att klättra på stock och sten och kolla runt i hålor med mera. Man ser ju bra uppifrån också. Lille Zatang följer efter och för bara ett par veckor sedan klättrade han upp på en enoooooooorm sten. Fattar inte hur han lyckades för det var så brant och han kan inte hoppa upp i sofforna och inte heller ner… Han kan ner men vill inte sedan han gjorde sig illa som pytteliten. Matte fick hjärtat i halsgropen vill jag lova, men han följde spetsen fint ner igen. Puh!

[Forest]
2013-10-07 22:11
#3

Jag ogillar höga hopp och sånt jag är kanske lite hönsig 😕, men kör ofta stats-agility som jag kallar det. Det är upp o ner från lite allt möjligt, i lekparken samma här, balansgång runt sandlådan. på olika däck som är nergrävda för leka inte nudda marken och här är det hopp,genom och klättra.

Zelda12
2013-11-28 15:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vi övar på med parkouren, #3 man kan nog kalla det väldigt mycket för stads-agility!
Här har Panda klättrat upp på en kant på en stenbyggnad där hon får öva balansen.
Hon blir säkrare och säkrare men det skakar allt i de långa bakbenen ibland, vi går lugnt framåt:)

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Cahira
2013-11-28 23:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vi är långt ifrån stadsmiljö så vi har inomhusparkour istället. 😛 Vackert va? xD

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Ellen89
2013-11-30 11:21
#6

#5 Apache ar sa sot! :)

TS - Vilken fin pudel Panda ar!

Annons:
[Forest]
2013-12-02 22:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

4 jätte bra övningar dom blir ofta mer självsäkra jag har nu börjat med balansboll inne på Nellie med o det går framåt. Hon har verkligen ingen bra balans så det var kanon att börja smått med henne med. Donna har nu börjat gå på bollen, och även framför för putta på den med framtassarna. Enja är säker på balans och hon har inte vart så fjompig så gå på bollen var inget för henne. Nu måste jag låsa in bollen får att Donna kan få för sig att träna på egen hand o det kan gå illa om hon är på hala golv. Annars tränar jag mycket även i skogen o därmed kallar jag det skogs-agility. Upp o ner på stockar/stenar, runt träd och under. Hoppa över buskar/grenar :) 

5, det funkar ju kanon med inne :)

Cahira
2013-12-02 23:22
#8

#7 Skogsagility är sjukt kul!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

JereMina
2013-12-07 01:34
#9

Det ser jättekul ut 😉

Upp till toppen
Annons: