Annons:
Etikettpälsvård
Läst 3691 ggr
Thowas
2013-09-25 09:02

Före och efter bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag fick hem Busan så såg hon faktiskt inte direkt ut som en pudel. Hennes förra ägare tyckte inte om pudelklippning utan klippte henne själv med sax, och efter lockarna tycker jag det ser ut som. Öronen var rundklippta och såg ut som cockerspanielöron. svansen var som en tjock korv av krull bara. huvudet helt nerklippt.

så jag tänkte lägga upp lite bilder på hur jag har klippt så ni kan se lite före och efter bilder och se vad ni tycker :)

Här är en bild då Busan precis kommit till oss.

Annons:
Thowas
2013-09-25 09:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

här är hon nybadad och fönad

Thowas
2013-09-25 09:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

den här bilden tog jag dagen efter.  tyvärr hade det regnat så de fint uppfluffade benen hade lagt sig…  ni kan se svansen som jag försökt forma till. föut var den jämntjock hela vägen

Thowas
2013-09-25 09:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

igår blev det bad och klippning igen.

så här såg huvudet ut.  inte så vackert…. långa ojämna öron

Thowas
2013-09-25 09:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

här har jag försökt klippt öronen rakt av för att få en finare form och format till hättan. nu är öronen jämnlånga iallafall

Thowas
2013-09-25 09:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

ja så här blev slut resultatet!    inte perfekt än eller som jag vill ha det, men nu får man väl låta det växa och bara jämna till lite eftersom.

MaritaBo
2013-09-25 09:28
#6

Det blev stor skillnad tycker jag. Nu ser hon mer ut som en pudel!

Annons:
Amandla
2013-09-25 11:07
#7

Bra jobbat! Nu kan det bara bli bättre 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Thowas
2013-09-25 12:26
#8

ja man såg inte ens att det var pudel när hon kom. roligt när man har bilder från hur hon såg ut från när hon kom och hur man formar henne sakta men säkert

Catta-
2013-09-25 20:54
#9

Vad fin hon har blivit! :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Cahira
2013-09-25 21:00
#10

Finare och finare för varje bild! Såg enorm skillnad redan på bild 1 och 2!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Helenaw87
2013-09-26 00:41
#11

Hon blev super fin tycker jag!
På första bilden såg hon lite ut som en krullig tax🤔

Kommer bli riktigt vacker då pälsen vuxit till sig lite :)
Vilken frisyr vill du ha på henne?
Nu har hon ju nästan en fin lammklippning (med det menar jag INTE att hon inte är fin utan att frisyren är nästan en lammklippning) men tror baby lion skulle vara super på henne.

Vill oxå tillägga att ja älskar flerfärgade pudlar!

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Thowas
2013-09-26 07:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

jag tror hon har haft en sån liknande frisyr när hon kom till förra ägaren, då jag sett ett kort de hade på henne med tofs och mycket hår på huvudet.   men de de tyckte inte det var fint så de klippte bort det direkt och har sedan klippt ner henne. 

och ja tax eller nåt liknande, inte ens andra pudelägare såg att hon var pudel….  väntade några dagar så hon fick göra sig hemmastad hos oss men sen blev jag tvungen att åtminstone raka ansiktet!  nån vecka senare blev det bad och klippning.

Eftersom de har klippt ner henne i pannan oxå så kommer det nog ta ett tag innan man får till det bra där.

TjockaBerta
2013-09-26 08:07
#13

Klart man ska klippa fram det fina lilla pudelansiktet. Så galet att klippa av håret på huvudet. Ja, ja var och en har sin smak.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
2013-09-26 08:57
#14

härligt jobbat 😃

[Nalle-]
2013-09-26 10:30
#15

Verkligen jättesöt! Blev finare för varje bild :)

Upp till toppen
Annons: