Annons:
Etiketttillbehör
Läst 3613 ggr
[Nalle-]
9/22/13, 7:04 PM

Tofsar?

Var köper ni tofsar till era pudlar? :)

Annons:
Cahira
9/23/13, 3:51 AM
#2

häromi har om jag inte missminner mig :) haromi.se

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[Forest]
9/23/13, 10:23 PM
#3

Jag brukar passa på när jag är på utställningar, men har även beställt från pudelproffsen i olika färger.

Helenaw87
9/26/13, 12:37 AM
#4

Jag köper både snoddar å rosetter på city gross.
Finns bland hästprylarna.
Tycker snoddarna är bra om man ska totta då dom är väldigt töjbara å håller läääääänge.
Dom finns i både svart och vitt.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

MaritaBo
9/26/13, 12:47 AM
#5

# 4. Vet du om det är latexsnoddar? Det ska ju vara skonsamast mot pälsen.

Helenaw87
9/26/13, 12:51 AM
#6

tror det är gummi men kan ha fel men de har iaf inte slitit på Esters päls å jag har haft dessa i flera år nu.

Dessutom är dom super billiga så det kan ju vara värt att testa iaf.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
[Forest]
9/26/13, 9:00 AM
#7

6 räcker läge? återanvänder du genom sätta om tofsarna med samma snodd?

[Forest]
9/26/13, 9:02 AM
#8

ts i tråden frisyrtråden ser du Enja har på sig andra barn snodar dom sliter inte heller bra om man har hund som gärna tar av sig tofsarna ;)

[Nalle-]
9/26/13, 9:29 AM
#9

Tack för era svar! :) Jag vill nog ha latexsnoddar, det känns tryggast. Dumt nog har jag klippt honom över ögonen en gång när han var pyttevalp, så nu när man sätter upp sticker det ut så mycket hår att det inte ser klokt ut ;) Men då ser han åtminstone! Det är synd att frakten är så dyr när man beställer över nätet, nästan lika dyr som tofsarna. Ska in till stan till nästa vecka tror jag och ska se om de har på djurmagazinet då. Annars blir det nog från pudelprofsen, men tror ni det är 8mm eller 10mm jag ska ha?

Helenaw87
9/26/13, 2:37 PM
#10

haha verkligen inte jag mena att det är många i påsen

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Lyan
9/26/13, 9:03 PM
#11

Jag köper på Ica Maxi, tror det är silikonsnoddar. Fast vet inte hur bra de är till kraftigare päls, Ping har ju väldigt tunn och flygig päls (förbaskade kortison :-()

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

[Forest]
9/26/13, 11:59 PM
#12

10 man vet inte på hästarna så tar jag samma snodd många gånger men hundarna kan jag inte det då det sliter men har man kort frisyr är det inte så viktigt ändå att tänka på att det blir lite slitet :) Nu struntar jag i sätta snoddar ofta utan jag kör krokodilspännen vips upp enkelt vips av enkelt på kvällen :)

Helenaw87
9/27/13, 3:03 PM
#13

Det hade ja inte en aning om att man gör🤔
Men nej, skulle aldrig göra det på varken häst eller hund då ja e liiiite petig hehe

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Upp till toppen
Annons: