Annons:
Etiketterkurserträffar
Läst 1967 ggr
TjockaBerta
9/13/13, 11:58 AM

Agilitykurs för dvärgpudel

I helgen ska Thomas och jag prova på agility. Det ska bli kul att se vad han tycker om det. 

Poohunden blev tillfrågad om han ville demonstrera för han har varit ett riktigt proffs men jag sa ifrån för han börjar bli gammal och stel och ska inte fara som en tok längre. 

Vi har några hinder och dem är Thomas van vid. Det beror på hur mycket han blir störd av att det är en grupp med många hundar och människor. 

Hoppas att han tycker det är så¨kul att han glömmer det andra. (och att matte orkar springa) 😴

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Forest]
9/13/13, 3:58 PM
#1

Åh agillity som är så roligt kul att gå sån kurs :). Du får skriva sen hur det går tror säkert han kommer gilla kursen :). Vi har skivit på intresseanmälan för agillity kurs så vi hoppas bara den blir av ;)

TjockaBerta
9/15/13, 10:15 AM
#2

Igår gick det jättebra. Som sagt så hade vi övat på några av hindren innan så det vara bara att ösa på. Det svåraste var att hoppa över längdhindret därför att han inte ville sitta kvar tills jag hunnit iväg på andra sidan. Note to self: Öva sitt kvar!

A-hindret var han först för trött för men när vi hade vilat en stund kröp han snällt över det också några gånger. Det såg så kul ut med de små, små hundarna högst upp på det höga hindret.

Problemet med  vippbrädan var att han inte gillar instruktören så hon fick gå undan och så fick jag själv sköta vippandet och då gick det bra.

Det är så roligt att se vilka framsteg han gjort socialt. Det blir nog hund av den också. Han hade kul igår och inga problem med de andra hundarna och nu hälsade han på de andra människorna också. Vi har träffat de flesta tidigare på andra kurser.

Nu ska vi göra oss i ordning för dagens övningar.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
9/15/13, 10:53 AM
#3

2 Vad roligt att det gick så bra och jätte kul o höra hans personliga framsteg det är ju kanon bra jobbat tösen med den biten 🤗

TjockaBerta
9/16/13, 8:41 AM
#4

Tyvärr orkade inte jag dag två. En timme sen måste jag åka hem. Synd för alla skulle få springa banan. Ingen mening då jag knappt stod på benen.

Vi hann öva släptunnel och vippbrädan och sen åkte vi hem och sov istället.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
9/18/13, 9:59 PM
#5

4 det var tråkigt att du var dålig 😓 🌺 Hoppas det går bättre nästa gång kul ändå att ni vann grenen släptunnel (jag säger platt-tunnel) och vippbrädan mycket bra kämpat ❤️🌺

Upp till toppen
Annons: