Annons:
Etikettallmänt
Läst 2222 ggr
Thowas
2013-09-03 23:04

min phantompudel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min dröm om en pudeltik slog in nu i söndags då jag och min familj blev vald till det nya hemmet åt Busan. En phantomtecknad mellanpudel tik på 3 år.

Köpte ju min lilla particolour (röd/vit) valp Trix i somras, och när jag var ute och kollade på pudelsidorna på facebook så fanns det en annons om en pudeltik, Busan, som skulle omplaceras för att ägarna inte kunde ha henne kvar.   Jag skyndade mig att maila, och berättade lite om mig och min familj m.m och trodde faktiskt inte jag hade så stor chans då säkert många hade mailat redan.

Faktiskt tog det inte lång tid innan jag fick svar, och vi bestämde träff i slutet av den veckan.  Träffades i västerås där jag hälsade på en kompis och vi alla tyckte det kändes jätte bra.  Busan kom och satte sig med mig och myste direkt när jag satte mig på huk.

Söndagen efter körde ägarna upp Busan till oss, från Stockholm till Hudiksvall.  Busan och Trix började leka direkt.   Busan skrevs över på oss och vi fick hur mycket grejor som helst med. 

Jag är så himla glad och tacksam att vi fick den här underbara hunden!  hon är så tillgiven och snäll och jag älskar henne! :)

Till veckan när jag fått hem mina distanskammar ska jag bada och trimma henne så hon ser ut som en riktig lady!

Annons:
MaritaBo
2013-09-03 23:19
#1

Det var ju kul att de tyckte att ni passade för Busan. Lycka till med henne!

Det var ett tag sedan du visade någon bild på Trixi, ser att hon skymtar i bakgrunden dock. Men skulle vara kul att se hur hon ser ut nu med den läckra teckningen hon har.

[Forest]
2013-09-03 23:33
#2

Vad roligt att ni har en till liten pudel :) Tror säkert att Trixi och Busan kommer vara bra kompisar jag ser bara fördelar med att ha två pudlar/hundar :) Ös på med bilder och hur allt går glöm inte lilla söta Trixi ;)

Amandla
2013-09-03 23:40
#3

Grattis till nya vovvan! 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
2013-09-13 15:46
#4

Stort Grattis!

Superfin, är partisk då jag billar b&t/phantom pudlar.
OT men från vilken kennel kommer hon?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Thowas
2013-09-16 14:12
#5

jag tror det är en privatperson som fött upp Busan.  har fått namnet på uppfödaren men inget kennelnamn.

Cahira
2013-09-16 16:25
#6

Schnauzerägare som jag är så tänkte jag "åh, svart och silver!" 😂

Jättesöt!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Kitten86
2013-09-16 21:11
#7

#5
Okej.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: