Annons:
Etikettpälsvård
Läst 12301 ggr
MaritaBo
2013-08-31 09:56

Schampo/balsam för pudel?

Jag vet att det kan vara högst individuellt vad som passar en hunds päls, men tänkte i alla fall höra med er vad ni använder för schampo och balsam till er hund?

Jag har använt i många år till mina shelties och spetsen Pet Silk schampo Rain Forest (köpte senast en gallon som börjar ta slut).

Till Zatang har jag just nu John Pauls schampo för valpar och Pet Silk's balsam som jag har lite kvar av. Som balsam spray använder jag PCL.

Jag späder alltid schampo med vatten även fast det inte står något på förpackningen. Lättare att skölja ur och man behöver inte ha så koncentrerat.

Ändrade rubriken så den blev tydligare//Amandla

Annons:
Catta-
2013-08-31 21:46
#1

Jag använder Tropiclean. Finns i massor av olika utföranden och dofter! Tycker den fungerar jättebra. Pälsen blir glansig och lätt att reda ut. Dessutom luktar den jättegott! 

Jag späder också alltid ut ganska mycket. 1 del schampo, 10 delar vatten ungefär. Är mycket lättare att fördela då och tar inte slut så snabbt.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-08-31 22:00
#2

espree nu vet jag inte examt vilken sort och ja den tog slut förra helgen så ska köpa ny andvänder samma balsam. Jag späder inte ut men vet att det går, jag tycker jag har så blöt hund ändå o skippar blanda ut det ;) Luktar gott, blir så len o glansig efter badningen. Tycker espree passar våra fint dom blir så lätta att hålla fina i pälsen och får itne en massa skräp som fastnar i pälsen lika lätt.

Kan säga att jag prova detta shampo + balsam på Nellie som är här just nu en york och blä det var inte rätt shampo för hennes päls :D Men fått tips om shampo som passar dom.

Amandla
2013-09-01 10:35
#3

Pixies päls har blivit otroligt mycket mer lättskött, finare och fylligare sen jag började med no poo på henne, dvs utesluter alla produkter som innehåller silikoner och mineraloljor mm. Jag använder # 1 All Systems Super Cleansing Shampoo och Botanical Conditioner, späder båda rejält typ 1:8. Balsamet är helt suveränt, behövs bara lite lagom effekt så späder jag det nog lite till, har i bara lite i pälsen och sköljer direkt och noga. Behövs det mycket effekt så späder jag det mindre, har i mer i pälsen, låter sitta upp till tio minuter och sköljer mindre noga. Och så allt däremellan. Bästa priser jag sett hittills finns här: Djuraffären.se  Dessutom kan man köpa i mindre provflaskor! Har inte sett dem någon annanstans.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Kitten86
2013-09-18 18:02
#4

Jag har använt K9 till både min pudel och min sheltie. Fungerar toppen!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Cahira
2013-09-18 23:34
#5

Jag rekommenderar espree alla gånger! Naturliga ingredienser, luktar gott, räcker länge och hunden blir verkligen ren! 

Första gången jag köpte det hade jag badat min hund i ett annat schampo dagen innan och jag fick ändå tonvis med smuts ut ur pälsen. Helt fenomenalt! 

(Kan tillägga dock att jag inte har pudel, men espree har många olika schampon och balsam)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Snowgirl
2013-09-19 08:52
#6

Någon som provat Plush Puppys produkter? I dagsläget använder jag Espree Rainforest schampo och balsam och tycker det funkar jättebra. Nu har jag ju inte Eddie i utställningspäls, kanske också spelar roll. :-)

Annons:
Eva.H
2013-09-20 22:41
#7

Jag tycker K9 är suveränt använder bara det till hundarna nu för tiden.

Drygt är det också för både schampot och balsamet blir bäst om det späs och man kan spä det upp till 19:1.  Plus att torktiden förkortades när jag började använda det, då var två av mina hundar i Contenetal och jag sparade minst en halv timme i torktid.

Plus jag använder det till mig själv också 😉

Catta-
2013-09-21 09:43
#8

Nu har jag börjat använda k9 alovera schampo och balsam. Jag tycker det är jättebra. Pälsen blir mjuk och len, dessutom är det väldigt drygt och håller länge!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Kitten86
2013-09-21 13:22
#9

#7
Kan bara hålla med dig! Helt suverän produkt!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

wesdi
2013-09-23 10:15
#10

#3 har du innehållsförteckning på #All systems produkter?

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2013-09-23 13:45
#11

#10 Ja, det står tydligt på alla flaskorna vad som är i och att de inte innehåller alkohol,oljor eller silikoner.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wesdi
2013-09-24 08:44
#12

😉 Förlåt min otydlighet. jag menar kan du skriva av innehållsförteckning på schampo och balsam?

Innehåller schampot någon form av SLS?

//Lena

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Amandla
2013-09-24 13:02
#13

#12 Aha, var det så du menade 😉

Super Cleaning and Conditioning Shampoo:

Deionized water, Ammonium lauryl sulfate, Cocamidopropyl Betaine DEA, Propylene glycerin, DMDM Hydantoin, Fragrance, Citric acid, F.D. & C. Yeloow#6

Botanical conditioner (gammal flaska, vet inte om det står lika på de senaste):

Carrot extract, Isododecane, Isoexadecane, Behentrimonium, Methosulfate, Cetearyl, Alcohol, Carrot Oleo Resin (with Beta-Carotene), Grape seed oil, Metylhydroxybenzoate, Methylisothiazolinone, Tetrasodium EDTA, Fragrance


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Pudlan
2013-09-24 17:14
#14

Hade Espree Rainforest till Mimmi. Nu har jag det till mina shettlandsponnyer. Rena och fina och fin glans inför utställning.

Provade K9 och jag tyckte min pudel lukade blöt "vanlig"hund efter åt. Men det är så olika vad man tycker.

Med vänlig hälsning

Pudlan

[Forest]
2018-09-30 16:14
#15

1 Jag köpte Tropiclean nu sist o vart verkligen nöjd. Men nyfiken på vilken du använder av tropiclean ;) ska ner till gekås nov så tänkt köpa några till 👍

Upp till toppen
Annons: