Annons:
Etikettallmänt
Läst 4019 ggr
Haztparken
8/27/13, 4:36 PM

Pudel kompis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan alla pudel fantaster! :)

Det är så att jag går i tankarna på att köpa en hund nästa år men vill inte ha en till pudel utan vill ha en ny ras! :)

Och nu är då frågan här, ni som har pudlar, vilka andra raser har ni, har ni träffat eller vet passar och liknar en Storpudel? :)

Vill gärna ha en som min tjej kan leka och ha kul med och att den ska tåla att kunna göra detta :) Min tjej är rätt så stor och studsig!

Annons:
Amandla
8/27/13, 7:11 PM
#1

Inte en pudel?? 😮😴🤔😉Jag har inga förslag, men följer tråden med spänning 😉


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Sarafroderberg
8/27/13, 7:32 PM
#2

Är du inte sugen på en pudel till då?

MVH Sara 

Amandla
8/27/13, 7:33 PM
#3

*hjärntvätt påbörjad* 

😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Haztparken
8/27/13, 7:53 PM
#4

Haha! Jag älskar min pudel men är sådan att jag gärna vill prova på nytt, alltså en annan ras! ;) Men vill fortfarande ha en liknande ras då jag är väldigt glad för min tjej! :)

MaritaBo
8/27/13, 8:33 PM
#5

Liknande ras? Portugisisk Vattenhund.

TjockaBerta
8/27/13, 9:45 PM
#6

Barbet?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[Nalle-]
8/28/13, 10:04 AM
#7

Någon retriever? De leker iaf min pudelvalp bra med :)

idipidi
8/28/13, 10:54 AM
#8

Tänkte också föreslå någon retriever. Men det beror ju på vilka egenskaper hos pudel som du gillar.

TriciaMcMillan
8/29/13, 9:43 AM
#9

Om jag inte hade vart allergisk hade jag kunnat tänka mig en fågelhund, typ Vorsteh som ett komplement till pudeln. Men då hade jag ju förstås tränat jakt och jagat med den också, har man inte det intresset är det ju dumt. 

Annars har jag många vänner med flat coated retriever och de tycker jag är rätt lika pudel, fast lite annorlunda. Barnsliga långt upp i åren och väldigt allround.

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

Sarafroderberg
8/29/13, 9:47 PM
#10

Pumi kanske?

MVH Sara 

Haztparken
8/30/13, 9:26 PM
#11

Tack för era svar! :)

[Forest]
9/1/13, 11:27 PM
#12

Vad är det du vill göra vilka egenskaper är det du vill ha, stor liten hund? Jag tycker pudlar leker i regel bäst med pudel trist o säga det men ändå ser jag sån skillnad på hundmöten med pudel så enligt Enja är det en bästa kompis som man möter… Skulle jag byta ras så är det klart en sprallig ras om jag ser utifrån vad som kan passa i hundlek sen måste man fundera på vilka egenskaper är det man vill ha, vad har man tänkt träna vad passar bäst. I ditt fall säger jag flatte där har du en clown hund men sen vet jag inte vad du vill göra med hunden :) 

Enja leker bra med alla möjliga raser hon leker med grannens stora curly coated retriver hane som är en bamse stor hund men en gentleman. Donna leker bra med mindre raser förutom pudel, hon tycker stora hundar är läskiga även om det är storpudel. Vi har just nu en york här hemma som inte fattar helt när dom gör lekinviter men hon är även rätt så försiktig av sig.

Upp till toppen
Annons: