Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 3418 ggr
TjockaBerta
2013-08-24 12:18

Många pudelvalpar

Jag läser Blocketannonserna regelbundet och har reagerat på att jag väldigt ofta ser liknande annonser från samma ort. Hur många röda och aprikosa valpar kan man föda upp egentligen? 

I inget fall har valparna varit SKK-registrerade och priset har varit lågt/väldigt lågt. 

http://www.blocket.se/stockholm/Dvarg_pudel_valp_48394386.htm?ca=11&w=2

Får ni några tankar om annonsen jag Länkar till?

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
2013-08-24 18:35
#1

Har du tänkt på om det är samma person? Du kan väl notera namn och telefonnummer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
idipidi
2013-08-25 08:36
#2

Mmmm.. mycket småpudlar utan stamtavla på blocket. :(

TjockaBerta
2013-08-25 11:51
#3

#1

En hel del annonser har varit samma namn på. Det är ju lätt att sätta ut vilket namn som helst i och för sig, även telefonnummer.

Jag kollar adressen ibland.

Jag tänkte på hur dessa valpar presenteras. Ofta brukar uppfödaren se till att de är nyklippta och fina. Även färgen är jag lite fundersam över. Röd med vita tecken eller vad kan det heta?

Det måste ju inte vara fel. Utan stamtavla är det ju en blandras.

>>>Malum domesticum<<<

Amandla
2013-08-25 12:07
#4

Precis, de räknas som blandras. Jag tänkte på om det är många valpar från samma ställe alltför ofta, och om det kunde vara en fråga för Länsstyrelsen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2013-08-25 12:34
#5

#4

Jo det var lite min tanke också. Men det är svårt att följa upp.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2013-08-26 00:10
#6

5 det bör itne vara så svårt för dom att kolla upp detta genom blocket. Man får ringa in och betala för att annonsera då bör väl det förekommit samma telefonnr om det är samma person. Tror inte att det fuknar på kontantkort och man brukar inte byta telefonopratör så ofta.

Jag tycker valparna i denna annons inte så ser friska ut i ögonen, men visst är det billigare med köpa en valp från sådan uppfödare som denna. Tror knappast att fäderdjuren är uppkollade för rastypiska sjukdommar. Nja det är för många som säger renrasiga valpar men sen är det annat bakom. Nu ska man veta att det förekommer att det föds pudlar med vitt fläck eller ogämn färg, men dessa avlas i regel inte vidare på då det är inte önskvärt. Dom blir regestreade på skk men avlas inte på 😉

Annons:
TjockaBerta
2013-09-19 13:08
#7

Ny annons igen från samma ort. Den här gången känner jag igen det som står om cirkushundar. Det har jag läst tidigare.

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: