Annons:
Etikettallmänt
Läst 2671 ggr
[Forest]
2013-08-19 22:41

1 hund+2 hundar=3 st hundar

Är hundvakt i några veckor till en york tik på 11 månader. Hon är i spökåldern och verkar som att tösen är på G att löpa till råga på allt med. Hon är värst på kvällarna men hjälper att stänga till dörren om man sitter vid datorn så sover hon gott brevid. Går bra med hundarna efter sagt till henne att hon äger inte någons knä eller soffa, nepp då åker man ner. Den har hon fattat efter 1 dag.

Ska försöka lägga in kort på henne o visa hon är söt och jag hoppas att man snart ser hennes lek komma igång med. Inte lätt när man bara haft york-kompisar o nu två pudlar som försöker bjuda in henne till lek.

Har inte haft någon hund i spökåldern innan så detta var helt nytt gå o klappa på andras blomkrukor går fram till buskar o pratar med dom. Idag fick även en papperskorg,lastbil äran att få ett samtal och ett par klappar 😇Nu mäker man vilka stabila hundar man har två som direkt går fram o nosar för visa titta jag kan tillomed ta tassen på lastbilen matte, visst får man gottis för det 😉

Annons:
Amandla
2013-08-19 23:30
#1

Kul att ha en utökad flock ett tag! 🙂Albin är i en ständig spökålder, han är snart sju år 😇


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-08-19 23:41
#2

1 Ja det går bra hon lär sig snabbt då hon ser Enja som trygghetsfaktor o det är mycket bra förebild 😉Enja är väl lagom glad i att ha henne i soffan på sig men men vad jag man gör inte för att sova nära matte , alla ska ju få plats 😃

Kitten86
2013-08-26 17:25
#3

#2
Skojj, med tillfällig utökning.

Även om man kan känna sig lagom dum när man står där för att visa valpen att det inte är något farligt 😃

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

[Forest]
2013-08-26 19:08
#4

Har ni någon bra ide vad man kan göra för att slippa detta små voffande på kvällen och natten? Blir tokig att vi inte får sova hel natt utan här får vi sära på sovandet jag eller min man går in till sonens rum för att sova (han är inte hemma just nu tillfället) Hon är som sagt var i spökåldern och det börjar med framåt kvällen vid 20 tiden med så morrandet o små skall rätt tysta ibland så blir det idiot skällande :-C Och natten samma visa …. Jag har testat allt utan att ta tag i henne för det är inget jag gör. Förökt krama om henne tagit täcket o gjort lite "koja", tagit in kompostgaller för gjort "lekhage" stängt dörren, ha tänt/släckt inget funkar. Gav henne ett köttben i lekhagen men den visa hon föga intresse för.

Hon reagerar inte för ljud ute direckt, har nerdraget så hon ser inte heller ut efter 19 i sovrummet.

Hon sover gärna över mitt huvud på kudden och kan sova tugnt tills det börjar om.

Är detta typist spökåldern? Som sagt nytt allt annat för lill tösen + löper med så det är väl mycket för henne just nu. Söt o go liten tjej, jag har tagit ett par kort tror jag kan visa er sen hur hon ser ut. Leker lite ibland gör hon med släpar omkring på roadkill-leksak 😉

[Forest]
2013-08-27 22:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är tösen!

TjockaBerta
2013-08-28 10:17
#6

oj vilken fin päls. Hon ser så len och mjuk ut.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
Amandla
2013-08-28 12:37
#7

Så söt! 😍Jag skulle tro att löp och spökålder gör henne lite extra fjompig just nu, plus att det ju är ett nytt hem för henne. Hoppas hon lugnar sig och mognar 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
2013-08-28 22:58
#8

Hon är verkligen söt större model och lika stor som Donna. Det är helt annan päls, len o mjuk och man ska ha helt annat schampo och balsam har jag märkt då hon tovar jätte snabbt :S Men så lättfönad vips är hon torr tänk om det var så lätt att föna pudlarna 😃Kan säga att i 2 nätter har hon faktist sovit jätte bra skällt till ett par gånger men hejdbar när jag säger Nellie kom då på lite löjligt sätt så blir hon glad o pang sover som en stock igen :D Hon har bott väldigt trygg miljö hennes liv har vart på ett ställe och här ser hon allt möjligt så visst är det stora omställning men faktist ser vi framsteg dagligen. Hon springer som en tok mot mig o hoppar ända upp på magen så man kan ta imot henne tokfia 🤪 Hon släpar på leksak inne och försöker hoppa upp i våran höga säng o missar ramlar verkligen ner o upp igen samma visa, sen hoppar upp utan leksak o sen funderar hon på hur den ska komma upp. Piper lite och vill gärna vara i knät så man får vara lite bestämnd det är andra som ska ha tillgång till knät så det får hon bara lära sig. Vi går en längre promenad vid 20 tiden på en tim detta gör att fröken säkert är lite nöjdare och sover bättre o hoppas att detta är lösningen lite. Enja är så go med henne oxå hon står verkligen ut med att hon kryper nära henne för att sova tätt med henne i soffan. Alla funkar bra ihop och det är skönt att se dom springa o leka lite smått.

Upp till toppen
Annons: