Annons:
Etiketterbilderfilmeryoutube
Läst 2320 ggr
Catta-
8/11/13, 10:03 PM

Luna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara dela med mig av en bild på min donna som snart blir 8 månader. Jag fattar inte vart tiden har tagit vägen!
Vi förbereder oss dessutom för 2 dubbelhelger med utställningar! 17/18 Aug. I Eskilstuna och Norrköping. Helgen efter 24/25 i Visby! Ska bli jättekul!

(bilden är redigerad)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Forest]
8/12/13, 8:21 PM
#1

Oj redan 8 månader hon är kanon fin verkligen. Vi kanske med ska åka till Norrköping för kolla in lite pudlar och annat :)

[Nalle-]
8/13/13, 11:31 AM
#2

Verkligen vacker! :)

Catta-
8/14/13, 7:13 AM
#3

Tack ska ni ha :-)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

MaritaBo
8/14/13, 11:04 AM
#4

Fin vovve! Lycka till på utställningarna!

Catta-
8/17/13, 10:32 PM
#5

Nu pustar vi ut efter en dag i Eskilstuna och förbereder oss för Norrköping i morgon! Jag är nöjd över Luna. Hon skötte sig efter förväntningarna. Dock är jag inte nöjd över domaren. Han var lite för hård tycker jag med tanke på att jag ställde i valpklass.

Kritiken löd:

Något oädel, kunde varit femininare i huvud. Bra hals och förbröst, bra kropp. Lösa armbågar, något bättre svans ansättning. Färg? Rör sig löst fram.  

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
8/18/13, 11:13 PM
#6

Hur gick det i Norrköping jag var inte då jag fick lite förhinder.

Kritiker kan man få jätte olika första gången ansåg dommaren att Enja hade för dålig svansättning, nästa dommare helt tvärtom dessutom bra svanshålling med korekt svans.Skämtar  Tycker att de ska dömma lite efter åldern, vad menar han med rör sig löst fram? 🤔

Annons:
Amandla
8/19/13, 12:26 AM
#7

Lösa rörelser fram är ungefär att hunden slänger med frambenen, det är typiskt när de är unga. Man kan tänka på att när man ska gå rakt emot domaren så går/springer man lite långsammare än vad man annars gör i ringen 🙂då brukar de "hålla ihop" lite bättre.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
8/19/13, 9:23 AM
#8

#6 Norrköping gick bättre :) Slutade som 2:a med HP

Kritik

Good head for age. Correct scissorbit. Good eyes. Correct ears. Enough topline. Correct body. Crooked still correct the tail. Correct angulation on front still behind. Just a little bit short upper arm. Correct coat. Good movement.

#7 Tack för tipset! Ska iväg igen nästa helg så ska tänka på det då :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
8/23/13, 12:28 AM
#9

7 aha då fattar jag vad dom menar, bra tips med.

Upp till toppen
Annons: