Annons:
Etikettbeteende
Läst 1778 ggr
Helenaw87
2013-08-03 13:00

Vad håller hon på med??

Min pudel tik på snart 11 år har fått en fix idé.
Det började då hon fick ett ben med mintsmak.
Jag tror att hon pga smaken inte viste vad hon skulle göra med benet så då höll hon det bara i munnen å sprang runt i lägenteten å gnällde och pep jätte länge.
Nu har hon börjat med ALLA ben att göra likadant och hon kan hålla på över en timme att springa runt med benet och gnälla.
Även oxöron som är hennes favorit har hon nu börjat göra så med.

Man får ta tillbaka godiset, lägga henne ned och ge henne det igen men det är inte alltid det fungerar.

Har kollat hennes tänder hos vet. och dom är inget problem och man kunde inte hitta något i munnen.

Vad ska jag göra?

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Amandla
2013-08-03 14:38
#1

Jag tror att hon vill gömma sina ben till senare. Hon kanske tyckte att benet med mintsmak var så läckert att hon ville låta det ligga och gotta till sig ännu mer?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
2013-08-03 17:09
#2

Min hund på 7 månader gör sådär ibland med. Vet inte varför. Men det kanske är som Amandla säger att det är så gott att hon försöker hitta ett gömställe att spara de på :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-08-03 23:46
#3

Skulle med tro det 1 nämner allså att hon försöker hitta ett bra gömmställe för att gömma godiset. Eller att hon helt enkelt vill mer gömma sig så hon får äta det i fred. Det vet jag att en schäfer som höll på liknade ensamhund så ingen som störde men han ville gå undan för att äta på det, och sen grävde han även ner benet 😉

Upp till toppen
Annons: