Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2401 ggr
Ellen89
8/2/13, 8:14 AM

Thundershirt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nagon provat en thundershirt…? Jag har just kopt en och han ar nog liite lugnare i bilen men inte mycket alls. Alla hundar ar ju olika…

Annons:
[Forest]
8/3/13, 12:30 AM
#1

har faktist funderat på denna till Donna som blir mycket lugnare när man kramar henne som i bilen. Men inte testat den, jag tror du ska ge den lite tid med söt liten hund du har 😃

Ellen89
8/3/13, 1:22 AM
#2

#1 Tack! Tycker jag med 🙂 jag satter pa den i bilen nu iaf. Om den hjalper lite da ar det vall battre an ingenting :) Jag tycker du ska prova den, kanske den funkar battre till Donna?

MaritaBo
8/3/13, 10:25 AM
#3

Thundershirt har jag aldrig hört talas om. Vad menas med det?

Amandla
8/3/13, 11:11 AM
#4

http://www.thundershirt.se/Ths/thundershirt_i_sverige.html

Vad är det för skillnad på det här täcket mot vanliga täcken? Det är dåligt med info på den svenska sidan…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
8/3/13, 11:36 AM
#5

Ja, det undrar jag med?

Ellen89
8/3/13, 2:35 PM
#6

Lite mer info pa film har…

http://www.youtube.com/watch?v=Jdh8QO_-MGo

Annons:
TjockaBerta
8/3/13, 4:28 PM
#7

Vi blev rekommenderade en sån när Thomas var liten och hade svårt med att åka bil. Det blev aldrig av att prova den. Vid något tillfälle på hundkurs fick han ha en regnoverall med sele över. Det satt också ganska tajt. Det är ju det som ska ge den lugnande effekten.

Jag gav DAP istället. Men i och med att jag bytte foder så  kräktes han aldrig mera i bilen. Jag tror att det också hade mycket att göra med att han mådde illa i bilen. Fodret kom alltid upp osmält vilket jag tyckte var konstigt. Magen bör ju vara tom efter ett antal timmar.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
8/3/13, 7:10 PM
#8

7 har inte jag helt fel så visst skrev du även här inne om detta täcke ? Det är då jag fundera med på detta till Donna :)

Jag kan säga att jag har faktist idag suttit i baksätet med hundarna som sitter i sina selar, Donna var som vilken hund som helt lugn o fin i bilen :) Vi får se om det är samma visa imorgon då vi ska åka lite längre :)

Haztparken
8/3/13, 10:10 PM
#9

Thundershirten funkar inte direkt när man sätter på den utan man ska typ "bygga upp det". Jag kommer inte riktigt ihåg men läste det på någon utav sidorna, så läs igenom först och ha på den några gånger om dagen! :)

TjockaBerta
8/3/13, 10:25 PM
#10

8 Det är riktigt. Jag har en tråd om thundershirt. :-D

>>>Malum domesticum<<<

Upp till toppen
Annons: