Annons:
Etikettbeteende
Läst 3034 ggr
Catta-
2013-08-01 13:12

Badglad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är era pudlar badglada? Luna går inte i om det inte är jättevarmt ute eller om någon lyfter i henne ;) Men skönt tycker hon att det är!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Amandla
2013-08-01 13:25
#1

Albin slipper helst sjöbad, Pixie leker med vågorna och går i en bit 🙂Min första pudel Emil badade ofta och gärna, och till slut fick jag locka upp honom med en handduk och svepa omkring honom, precis som småbarn som badar tills de blir blå 😃


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Wisby9211
2013-08-01 14:40
#2

Disco undviker havet så mycket som möjligt. Han blir jätte glad när man frågar honom om han vill bada men sen när han ska ner i vattnet blir han skit harig ;) haha

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Helenaw87
2013-08-01 14:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Min lilla dam älskar att bada.
Finns inget som kan stoppa henne heheh

Och om sambons lillebror badar står hon och skriker tills man släpper henne så hon får bada med honom.
Hon älskar att simma men hon blir väldigt ansträngd så nu har hon fått en flytväst och det går mkt bättre :D

Här är en bild på lyckliga damen i sörsjön

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Catta-
2013-08-01 17:22
#4

#1 Vad mysigt :)

#2 Haha!

#3 Kul att hon är så badglad och väldigt söt bild!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

TriciaMcMillan
2013-08-01 19:33
#5

Trillian storpudel gillar att bada, men helst simmar hon efter pinnar o dyl. Går inte i och simmar av sig själv. Valpen på 13 veckor fick sin första närkontakt med vatten i veckan och blev väl inte överförtjust, haha! Trillian sprang i efter en pinne och Hedvig hängde med av bara farten, men ångrade sig snabbt när hon insåg hur blött det var *asg*

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

[Forest]
2013-08-01 22:30
#6

Vi har inte vart iväg så ofta med hundarna då många bra badställen är det hundförbud så de brukar i regel stanna hemma när vi drar o badar. Men i år har de följt med ett par gånger ena gången så simma båda ut frivilltigt till matte som simma lite väl långt bort tyckte dom. Jag funderar dok på skaffa flytväst till Donna då hon inte alls simmar lika bra som Enja utan rumpan sjuker lite för mycket. Annars är dom inte så jätte badglada mer än doppar ner sig till magen. Lite trist men det har någ med stor del att de så sällan är med oss när vi är ute o badar.

Annons:
MaritaBo
2013-08-02 10:55
#7

Jag kan inte påstå att min lilla kille är badglad. Dock gjorde han av misstag ett "svanhopp" rätt ner i sjön för någon månad sedan, då vi var till hundbadet. Min son tog sig ett dopp och då tyckte väl Zatang att han skulle dit och gjorde som sagt var ett svanhopp. Jag tror inte att han förstod att det var vatten. Men det gick bra, han simma i land med lite hjälp - men inte har han velat bada sen dess inte. Knappt att han går ner med tassarna ens…

Min spets gillar att bada - i dypölar! Sjön är nog för stor, för hon går bara ner med tassarna. Men pölar och bäckar (oftast smutsiga sådana) det går hon gärna ner i till min förtvivlan. Hon är ju inte speciellt ren och många gånger har det fått blivit ett bad hemma efteråt…

[Forest]
2013-08-02 22:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Vad jag blir lite fundersam på är varför gillar vissa hundar bada/simma när dom är dåliga simmare?

Jag har träffat flera hundar som älskar hoppa från bryggor,båtar osv men är dom värdelösa simmare. Det är oxå hundar som är välmusklade så man kan inte skylla på lite muskler eller att de blir för tunga pga pälsen det är allt från korthåriga blandraser,jr,pudel och även portogikisk vattenhund jag träffat raser man tror kan simma 🤔

En badbild på en badare, lite gråmulen dag så vart inte så sommrig  😉

Upp till toppen
Annons: