Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 1682 ggr
Ellen89
8/1/13, 7:31 AM

Hjalp med lilla Zach

Hej,

Min mamma's lilla Zach har varit lite konstig dom senaste dagarna. Jag trimmade runt hans huvud, tassar och svans pa Mondag. Han har borjade ga med svansen konstigt liksom at sidan, och det har blivit samre… nu vill inte ga ut pa toa eller ga nastan alls nu han bara gar och sitter… Jag tankte att det var for han kande sig lite 'naken' pa svansen men jag vet inte… Ska till vetrinaren nu, han va dar i Mondag's ocksa och da vart all ok….Ar lite orolig…  vad tycker ni?

Annons:
Ellen89
8/1/13, 9:54 AM
#1

Fixade det! Det vart langa svans haret som irriterade honom… :)

Catta-
8/1/13, 10:17 AM
#2

Bra att det löste sig :) Det är vanligt att de beter sig lite konstigt när man rakat dom. Spec när man rakat svansen. Min hund gör det det fortfarande litegrann även fast hon har rakat den massor av gånger.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Amandla
8/1/13, 1:23 PM
#3

Tänk på att raka medhårs på undersidan av svansroten, rakar man mothårs där så kan det sticka och svida.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
8/1/13, 10:27 PM
#4

3 de måste väl bli nästan naken om man rakar mothårs? tänker på vissa ställen när jag raka ner Donnas kropp så vart det lite naket där virvlarna gick på baksidan av låren/rumpan. Jag tror det ända jag rakar mothårs är ansiktet och tassarna resten blir medhårs även hygenklippningen blir medhårs.

Skönt ts att det löste sig hoppas att han vänjer sig snabbt med klippningen nästa gång med :)

Amandla
8/1/13, 10:30 PM
#5

Jo, det blir rätt kort. Ovanpå och på sidorna av svansroten rakar jag alltid mothårs, det ska ju vara så på utställningshundarna. Skär 30 kör jag med, förutom på de som har känsligare hud, då blir det 15 eller kanske 10.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ellen89
8/2/13, 7:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

 

#2 Tack :)

#3 - Tack! Ska tanka pa det nasta gang jag trimmar honom… Vi tar honom till en klippare for det mesta men jag trimmar lite emellan sa han kan se mer osv… :)

#4 Han ar van, han ar en 'gammel man' pa 9 ar nastan, jag tror for att jag lamnade 'bollen' med har pa svansen lang sa kandes det konstigt for honom…

Glad liten pudel nu! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: