Annons:
Etiketterhälsasjukdomarolycksförebyggande
Läst 2606 ggr
Helenaw87
2013-07-30 22:29

Röd i underlivet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla dam på 10½ år har sedan igår frenetiskt slickat sig i underlivet och då vi är ute och går kan hon kasta sig ner på marken å börja tokslicka.
Hon är ganska röd och jag funderar på att ringa Valla i morgonbitti.
Hon har varken livmoder, äggstockar eller äggledare kvar så där ligger inte problemet.
Funderade på urinvägsinfektion men har aldrig sett att det kan bli så då.
Nu har hon sambons kallingar på sig för att minska slickandet för att se om det röda minskar mm.
Vad tror folket?
kan det vara övergående eller borde jag ringa vet?

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
[Forest]
2013-07-31 00:10
#1

enligt en tråd i hif så var det en tik med rött underliv (den var svullen med) där var det urinvägsinfektion. Ring valla du imorgon för komma in, kanske det kan vara svampinfektion? jag bara spånar men kissar hon normalt annars?

Enja har haft uvi när hon var valp, hon kissa ofta o små små fläckar. Vi åkte till vetrinären och därmed fick hon medicin. Men sen hade våran fd hund uvi det inträffade på söndagen på dan, så ringde vi vetrinären då tala dom om att vi kunde ge lite c-vitamin. Det funkade men vi åkte ändå på måndagen för kolla av det hela då var det bara forsätta att ge c vitamin eftersom hon hade sån liten förhöjning att det var nästan onödigt att ge pensellin. Men mitt tips är ring valladjurklinik imorgon. Ps är du från lkpg?

Helenaw87
2013-07-31 00:17
#2

Okej.
Alltså hon kissar inte onormalt mkt eller så och det finns ingen blod i urinen och den luktar normalt.
Jo men jag ringer dom i morgon så får vi se vad dom säger.

Jo jag gav mina tidigare hundar c-vitamin då de hade uvi (collie).
Nä jag bor i Norrköping/Växjö men åker helst till Valla då jag är i nkpg nu.

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Upp till toppen
Annons: