Annons:
Etikettpälsvård
Läst 1347 ggr
Catta-
2013-07-15 14:31

Sele som sliter på pälsen

Jag har en sele som är fodrat med ett mjukt konstläder. Hur pass mycket sliter det på pälsen om jag använder det max 1 gång i veckan enbart för att kunna fästa långlina i?

Tycker linan trasslar in sig i benen mycket lättare om jag har halsband på.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Forest]
2013-07-15 20:15
#1

Nyfiken på vad du får för svar, rent så här så tycker jag 1 gång i veckan är inte mycket o det bör inte slita så fasligt på pälsen alls. Ett tips jag fick var att skaffa sele med "glatt" foder men har faktist skaffat helt andra till hundarna ;) Här tycker jag att pappysele sitter bäst därmed har båda snarlika såna Enja har svart variant, Donna har rosa. Jag ska köpa en blommig till Enja så hon med ser lite pluttig ut tycker sånt kan vara sött på tikar ;)

Catta-
2013-07-15 21:22
#2

Okej, nej jag tycker inte heller de borde slita så mycket.. Jag har tyg här hemma som jag syr halsband av. Något slags glatt sidentyg. Jag funderar på om jag kanske ska klä en nylonsele jag har med det.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-07-15 22:04
#3

2 kan du så gör det. Jag var själv inne på att kläom en sele men Enja växte ur den så vart det minkhalsbandet och sen fick hon bara ha den tills hon vart nerklippt då åkte den selen hon har på nu :) Och ja den tovar lite men den andvänds när vi är på kurs/skogen allså ändå itne dagligen ;)

Upp till toppen
Annons: