Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2362 ggr
[Nalle-]
7/7/13, 10:18 AM

Första trimningen

Idag ska jag försöka mig på att trimma nos och tassar på Asko själv för första gången. Han är förstås redan vad vid det av uppfödaren, men jag är lite orolig för hur jag ska få honom att stå still ;) Har ni några tips på vad man ska tänka på? Har aldrig klippt med maskin förut, bara med sax.

Annons:
[Nalle-]
7/7/13, 11:44 AM
#1

Haha, ja först skulle jag behöva veta hur sjutton man får fast bladet? Uppfödaren visade att man skulle trä på bladet, så på maskinen och fälla fram bladet. Men det rör sig ju inte alls! Det är en oster a5 jag har.

Catta-
7/7/13, 11:54 AM
#2

Jag har ingen aning tyvärr hur den maskinen fungerar.

Angående att han ska vara stilla så hade jag tagit hjälp av någon som kan hålla nu i början :) Och beröm massor när han är stilla. Är du själv så var bara riktigt bestämt att han ska vara still och raka inte förens han är det

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Catta-
7/7/13, 11:57 AM
#3

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
7/7/13, 4:15 PM
#4

3 vilken bra film du hittade den måste hjälpa ts :)

 Har med oster a5 stabil maskin lite klumpig till tassklippningen. Tänk på en sak nu ts, håll nosen så att tungan stannar inne i munnen tydligen kan man klippa annars i tungan på dom. Jag har lärt mig lite bra grep hur man ska hålla hunden för att den ska känna sig både trygg och fast. Även hur man håller pälsen borta för att inte klippa bort fel ;)  Lycka till.

Upp till toppen
Annons: