Annons:
Etikettallmänt
Läst 6564 ggr
MaritaBo
2013-07-05 10:12

Frågor - om din hund/-ar

Det kan vara lite intressant att höra vad ni har för ras förutom pudel, vad ni ger för mat, försäkring etc. Så jag har sammanställt ett "formulär" som de som vill kan fylla i. Kommer ni på någon mer fråga så lägg gärna till det. Jag kan börja:

Hundras/-er/-färg: Tysk spets/Mittelspitz - Svart

Ålder: 6 år och 9 månader

Användning (sällskap/utställning etc): Kompis

Trimmar/klipper själv: Ja, men behövs inte mycket på rasen

Foder: Nutra Nuggets, Färskfoder (Nordic, Bravo, VoH)

Foderkostnad/månad: ca 150-200 kr

Försäkringsbolag samt kostnad/månad: If - 89 kr/mån

Självrisk: 4000 kr

----------------------------------

Hundras/-er/-färg: Pudel (förmodligen Toy) Silver

Ålder: 20 veckor (nästan 5 mån)

Användning (sällskap/utställning etc): Kompis

Trimmar/klipper själv: Ja.

Foder: Taste of Wild, Appettit, Färskfoder (Nordic, Bravo, VoH), leverpastej, tonfisk, kyckling… (en kinkig GOURMET hund)

Foderkostnad/månad: ca 50- 100 kr (svårt att säga)

Försäkringsbolag samt kostnad/månad: If - 203 kr/mån

Självrisk: 2500 kr

Annons:
[Nisseplupp]
2013-07-05 10:22
#1

Hundras/-er/-färg: Jaktlabrador/Dogo Canario svart

Ålder: Snart 8 månader

Användning: Sällskap och träning på hobbynivå

Trimmar/klipper själv: Klipper klor hemma, korthårig

Foder: Doggy småkulor eller Ica osv

Foderkostnad/månad: Har 3 hundar som äter samma foder men kostar runt 200-250 kr/månad

Försökringsbolag samt kostnad/månad: Agria (tror jag) har inte kostnaden i huvudet

Självrisk: Har det inte i huvudet

[Forest]
2013-07-06 00:21
#2

Hundras/-er/-färg: Har två pudlar Enja röd dvärg och Donna svart toy.

Ålder: 3 och 2 år

Användning: Sällskap och träning på hobbynivå

Trimmar/klipper själv: Klipper lite smått själv, men brukar åka till Enjas uppfödare för finklippning

Foder: Färskfoder VoH och Nordic varför två sorter är pga Enja tröttnar lätt på äta samma foder en längre tid. Ger dessutom råkost

Foderkostnad/månad: Har inte stenkoll på detta, 200kr då är båda inräknade

Försökringsbolag samt kostnad/månad: If då det går på aoutogiro har jag inte stenkoll,

Självrisk:  fast självrisk 2500kr det är Donna som vi står för, då Enja är foderhund.

Har bara pudlar här men svara ändå

MaritaBo
2013-07-06 00:27
#3

Blev lite missförstånd kanske, givetvis menar jag att man ska skriva om sina pudlar och ev. andra hundar. Detta är ju ett pudelforum så jag förmodar att så gott som alla har pudel. ;-)

[Forest]
2013-07-06 11:54
#4

3 ;)

Catta-
2013-07-07 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hundras/-er/-färg: Storpudel. Är väldigt mörkgrå nu men ska förhoppningsvis bli silver

Ålder: Drygt 6,5 månader

Användning (sällskap/utställning etc): Sällskap, träna lydnad och trix, utställning

Trimmar/klipper själv: Rakar nos/tassar/svansrot själv. Klippning på övriga pälsen sköter uppfödaren.

Foder: Bozita Robur Active & Sensitive och Musch färskfoder.  

Foderkostnad/månad: ca 300 kr 

Försäkringsbolag samt kostnad/månad: Agria ca 200kr/mån

Självrisk: 1400 + 15% rörlig

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Amandla
2013-07-07 14:14
#6

#5 Har uppfödaren sagt att din valp blir silver eller möjligen blå? Tycker den ser ut som det senare…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Catta-
2013-07-07 18:08
#7

#6 Tanken var att de skulle bli silvervalpar. Tror själv inte att hon kommer bli så ljus, dock är hon ljusare i verkligheten än på bilden. Men det känns som att hon inte kommer bli ljusare än blå.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Amandla
2013-07-07 19:55
#8

Ok, hon ser så mörk ut. Men hon kan ju ljusna en del förstås även om hon inte blir silvergrå.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
2013-07-07 22:19
#9

(sorry för OT nu..) #8 Man får vänta och se :) Hennes pappa var kolsvart när han var liten och blev inte silver(han är lite mörkare silver men inte blå) förens han blev 3 år.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-07-07 22:23
#10

puttar till vill inte förstöra tråden men visst finns det en tråd om grå/blåa pudar in där så kan man prata lite, kul detta med färger  ;)

paauo
2013-08-10 11:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Hundras/-er/-färg: Dvärgpudel, vit. Ålder: 6 år Användning (sällskap/utställning etc) sällskap, klickerträning, agility på hobbynivå Trimmar/klipper själv: Rakar nos och svansrot själv. Annars lämnar jag in henne för frisering! Foder: Sams Field - adult mini (torrfoder) Foderkostnad/månad: ca 189/mån Försäkringsbolag samt kostnad/månad: Folksam - 350/mån (ingår oxå rehabilitering) Självrisk: 1500

TjockaBerta
2013-08-12 09:09
#12

Hundras/-er/-färg: Dvärgpudel, aprikos och cockerpoo svart med vita tecken

Ålder:  1,5 år och 11,5 år

Användning (sällskap/utställning etc): Kompisar

Trimmar/klipper själv: Nosen och tassarna

Foder: Bravo

Foderkostnad/månad: ca 450

Försäkringsbolag samt kostnad/månad: Folksam, 400 för båda

Självrisk: 1500

>>>Malum domesticum<<<

Faylinn
2013-08-18 17:17
#13

Hundras/-er/-färg: Toypudel, vit

Ålder: 7 år

Användning (sällskap/utställning etc): Sällskap

Trimmar/klipper själv: Ja och jag brukar roa mig med att testa olika frisyrer :)

Foder: Vom og Hundemat

Foderkostnad/månad: Under hundralappen.

Försäkringsbolag samt kostnad/månad: Folksam, ca 200:-

Självrisk: 1500:- + 20% rörligt (om jag minns rätt)


Annons:
TriciaMcMillan
2013-08-19 10:25
#14

Hundras/-er/-färg: Storpudel, svart x 2

Ålder: 5 år och 16 veckor

Användning (sällskap/utställning etc): Kompis, utställning i perioder, lydnad, bruks och spår men mest för aktiverings skull. Kanske blir mer tävling om matte får ordning på nerverna :P 

Trimmar/klipper själv: Ja, fick lite hjälp när jag ställde ut den äldre, nu är målet att sköta allt själv. 

Foder: Standardt Extra, VoH, Royal (som valpen fått från uppfödaren, håller på å fasar över)

Foderkostnad/månad: Ingen aning. 

Försäkringsbolag samt kostnad/månad: If, helår (orkar inte leta upp och kolla kostnaden) till valpen, Agria till stora. 

Självrisk: 4500 kr, 2500 kr

Hjälp mig att vinna en Ipad i Framtidsguidens tävling! Rösta på Elisabeth Qvarnströms bidrag här: http://framtidsguiden.kau.se/vote.php?v=10. Tack!

wesdi
2013-08-23 10:59
#15

Hundras/-er/-färg: En brun storpudel och en svart jaktcocker.

Ålder: pudeln 8 år och jaktcockern 4 år

Användning: Pudeln: sällskap, tränar allt möjligt (drag, vattenapportering, agility, lydnad, rallylydnad, doggie pilates mm), tävling (agility just nu)
Jaktcockern: sällskap, jakt, jaktprov för spaniel, tränar allt möjligt (samma som pudeln), tävling: agility just nu, hoppas på att komma med på fältprov i höst.

Trimmar/klipper själv: ja. Har inga avancerade frisyrer.

Foder: Råfodring (BARF)

Foderkostnad/månad: Ingen aning… får slaktrester, köper slaktrester billigt, kompletterar med BARF-korvar, kött, ben mm från affär när det är bra pris.

Försökringsbolag samt kostnad/månad: Pudeln: Folksam, jaktcockern: Sveland.
Kostnad blir svårt att jämföra - eftersom det beror på hur du har försäkrat hunden…uppförsäkrad för att den har meriter mm.

Självrisk: kommer inte ihåg.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

Upp till toppen
Annons: