Annons:
Etikettfoder
Läst 2272 ggr
TjockaBerta
7/3/13, 11:38 AM

Hundfoder till pudel

Det skulle vara roligt att se vad små pudlar helst äter för foder.

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
MaritaBo
7/3/13, 3:38 PM
#1

Röstade på färskfoder men sanningen är en helt annan. I ca 3 veckor gick det bra med färskfoder - en blandning av VoH nr 33 och Nordics oxkött. Och lite torrfoder av Appetit och Taste of Wild - Anka. Senaste dagarna har han knappt ätit något av det, så igår fick "mamma" snällt åka och köpa grillad kyckling och det åt han av…. Verkar vara en riktig gourmethund det jag har fått på snöret…. suck…

OM det hade varit en vuxen hund så hade jag i princip "svält ut" honom men han är en växande valp så det får bli så att jag "skämmer" bort honom ibland. Har beställt vitaminer och mineraler så jag kan lägga till då han vägrar äta vitaminiserat foder….

Undras om han alltid kommer att hålla på så här och vara kräsen?

[Forest]
7/3/13, 8:27 PM
#2

1, När Enja var varlp så åt hon jätte dåligt det gick i perioder. Jag fick enkelt hålla ut men så gick hon ner i vikt o sen upp i vikt jag tycker inte att det är bra att de blir tunna sen runda, det ska vara en bra vikt som de gärna håller om vi säger så. Vi sluta helt med dallta med torrfoder och gick över till bara färskfoder men även detta tröttna hon på, lösningen vart det du har rendan gjort 2 olika färskfoder så funkar hon bra än idag. Jag håller med dig helt om att unghundar ska man inte svälta ut, det är viktigt att de äter då de växer. Så här ser våran dag ut i matväg, färskfoder frukost något tilltugg i rå som kycking klubba som delas till båda kvällsmat färskfoder. Nästa dag något annat rå kost just att vareiera har vart lösningen här. Man kan titta på andra smaker i färskfoder för få andra smaker :)

MaritaBo
7/3/13, 9:27 PM
#3

Han började bli så fin i kroppen efter dessa tre veckorna som han åt bra. Lagom hull och började bygga upp lite muskulatur. Nu på några dagar då han inte var i över hull så har han tappat lite igen och det känns så himla trist!!

Hur gör du då, byter du vartannat mål, varannan dag eller?

Nu när frysen är på plats så ska jag köpa på mig lite olika sorter och se om det kan finnas fler sorter som smakar den lilla gourmet-hunden.

Men han verkar vara inne på "rent kött" och inte korn och dylikt inblandat…

[Forest]
7/3/13, 9:57 PM
#4

3 jag ger voh morgon o nordic kväll, jag köper 500g korvar av voh nr 33 och bas o i burgare så delar jag korven i passande delar. Donna får mer än Enja trots att Enja väger mer, det är pga Enja har lätt att lägga på sig och Donna tvärtom svår att få upp i vikt. Enja kan ibland tröttna så vi är inne på att köpa annan sort med av VoH, vi får se vilken det blir men det kommer inte bli lax då katten alltid ska ha en snutt han har fiskallergi så vill inte riskera att han får stora sår igen.

Upp till toppen
Annons: