Annons:
Etikettpälsvård
Läst 3127 ggr
Storkebodas
6/28/13, 11:04 AM

Ny trimmer

Vi ska köpa en ny trimmer då vår gamla (andis AGC super 2 speed eller något liknande har vi) funkar väldigt dåligt. Jag kan inte mycket om vilka märken mm det finns, så därför skulle jag behöva lite tips. Jag letar efter en trimmer som klipper bra och inte blir varm för snabbt, och den ska vara hyfsat billig. Det är en fördel om Andis-skären funkar även på den modellen, men jag vill helst inte ha en andistrimmer igen, för den vi har är så otroligt dålig.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Annons:
[Teddies matte]
6/28/13, 11:08 AM
#1

Fast vad är det som är dåligt med den? Är du säker på att maskinen fungerar som den ska?

Det är en av de bästa maskinerna som går att få tag på, mycket bra maskin, så vad är ni missnöjda med? Andis AGC 2-speed är en maskin som inte blir varm fort, som däremot många andra maskiner blir.

Andis är ett av de bästa märkerna, är du säker på att det är en Andis AGC 2-speed ni har och inte något annat, för det här är verkligen en toppenmaskin.

Och är du säker på att det är maskinen det är fel på och inte bara att ni använder fel skär?

Amandla
6/28/13, 11:38 AM
#2

Jag säger som Teddies matte. Har du lämnat in maskinen på service? Är den mycket använd så kan det vara idé, skulle den råka vara så ny att du har garanti kvar så hör av dig till stället du köpte den ifrån. Har du provat med olika skär, och med ett helt nytt skär?

Alla skär som det står "Oster A5-kompatibelt" på passar, märken som är aktuella är Oster, Andis, Wahl, Geib/Buttercut, Moser, finns nog fler ockås men kommer inte på just nu vad de heter.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/28/13, 10:08 PM
#3

Jag har en Oster A5 tycker den klipper mycket bra och är tålig. Men den är ganska så tung o klumpig maskin. Jag säger som de andra här att kanske ni skulle lämna in den på service och även skicka med skären för slipning. Eran maskin är bra jag vet dom som haft såna i många herrans år och bara lämmnar in dom på service vid behov, det beror helt på hur många dom klipper ;)

Storkebodas
6/28/13, 11:11 PM
#4

#1 Jag är helt säker på att det är en sådan vi har. Problemet är att den blir varm fort, den klipper inte ordentligt, ska man klippa nosen tex måste man klippa minst 6 gånger, annars klipps inte pälsen bort. Vi har lämnat in den på service och de bytte någon del men maskinen har inte förändrats. Så det kanske är något fel på just vår maskin. Skären funkar bra, har testat dem på en annan maskin och då klipptes det jättebra. :)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

[Forest]
6/28/13, 11:30 PM
#5

4 då förstår jag :) Det finns flera andra bra andis, jag vet att det finns en bra artikel om olika maskiner o redskap som Amandla har skrivit :)

[Teddies matte]
6/29/13, 9:50 AM
#6

#4 Då är det något fel på din maskin! Så skall inte en Agc 2-speed bete sig, bättre maskin har jag inte provat!

Annons:
Upp till toppen
Annons: