Annons:
Etikettallmänt
Läst 6371 ggr
Thowas
2013-06-27 00:23

flerfärgad pudel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag trodde det bara fanns svarta vita aprikos och silver på pudlar. blev jätte förvånad när jag hittade en annons med pudlar som hade bläs å vit mage!  trodde inte det fanns såna färger på pudlar. självklart blev det en sån jag måste ha! tänk vad folk ska vända sig om efter min hund sen!   :)

har läst på en del och när pudlar är flerfärgad heter det particoloured poodle.  som min.

men finns det inte fler som har såna??  vore roligt att se bilder m.m  från andra som har en pudel med annorlunda färg

Annons:
[alisja]
2013-06-27 00:24
#1

Men guuuuuuuuuuuuu!!! vad söta 😍

JereMina
2013-06-27 00:26
#2

De flerfärgade pudlarna är så fina och den här bilden är bara så snuttig så 😍

Thowas
2013-06-27 00:27
#3

han som ligger på rygg är min   :)

men finns det inte fler som har såna?

JereMina
2013-06-27 00:34
#4

Jag är med på en sida på facebook som handlar om flerfärgade pudlar så det verkar finnas många 🙂

Thowas
2013-06-27 00:36
#5

ska in å kolla direkt!  tack!!   🙂

MaritaBo
2013-06-27 08:41
#6

Ser läckert ut med den vita teckningen. :-)

Annons:
Kitten86
2013-07-04 14:36
#7

Sååå söta valpar!!

Flerfärgade pudlar är ännu inte så vanliga i Sverige eftersom de enligt rastandard har en felaktig färg då endast enfärgade ses som godkända. Det finns dock particolour, black and tan och harlequin som färger också där jag nog skulle påstå att b&t är vanligast i Sverige, harlequin har jag sett annons på någon gång och nog aldrig sett partocolour förrens nu.

Ända sen jag själv för första gången fick syn på en b&t pudel var jag såld. En sån ska jag bara ha någon gång *så fina*, kikar runt bland uppfödare (finns faktiskt ett par stycken när man väl börjat leta) och har lite planer för framtiden, får se om de går i lås dock 😃

Grattis till din valp!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

paauo
2013-08-10 11:50
#8

Min nästa pudel blir oxå en flerfärgad dom är såå fina! Men det får bli efter min lilla tjej jag har nu, hon är 6 år och förmodligen lite för gammal för liten valp i huset.. #7 har du några hemsidor till någon av de uppfödarna du har hittat? Hade vart roligt att kika lite:)

Kitten86
2013-08-15 17:22
#9

#8
Pm:ar dig men kennlar 😃

Beroende på hur din tik är så är 8 år ingen ålder! Min pudelherre var 11 år när jag skaffade en valp. Han blev en lekfull farbror som hjälpte till att uppfostrade min valp till en underbar och väluppfostrad vuxen hund.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Amandla
2013-08-15 17:37
#10

En pudel på sex år har ju bara precis hunnit bli vuxen 😉Min Albin är snart sju, och jag skulle inte tveka en sekund att skaffa valp. Det kanske blir en ny valp här nästa år, för då ska jag ta en kull på Pixie och spara en tik förhoppningsvis❤️

Så länge din hund inte ogillar valpar, eller är sjuk och grinig, så bör det inte vara något hinder. Det är bara du som vet svaret på det 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wesdi
2013-08-19 08:54
#11

;) Förutom grå (silver), vit, svart, aprikos så finns det brun och röd som solida färger.

Samt flerfärgade. Tyvärr är de inte godkänd färg i bl.a. Sverige.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

paauo
2013-09-10 01:02
#12

#9 tack så mkt, ska bli kul att kika på! :) Mjaa hon är lite speciell, har passat en valp några ggr för att testa lite hur min fröken reagerar .. Hon tycker dom är jätteroliga utomhus och leker och busar gärna med dom men inomhus är det inte alls lika kul, där blir hon grinig så fort valpen kommer i närheten och tycker att valpen minsann kan gå hem till sig istället ;)Och att dela sin matte är hon inte heller så mkt till övers med :P.. Sen har hon haft ganska hektiskt liv så tkr hon ska få det så bra det går resten nu:) tyvärr för jag är såå supersugen på en valp!!

Cahira
2013-09-10 20:16
#13

Ska bli kul att se bilder på din valp när den växer upp :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
[Nalle-]
2013-09-12 10:12
#14

Ville bara inflika med "gammal" hund och valp, min herre är 6 år och jag skaffade valp i somras :) Först tyckte han att Asko var riktigt jobbig, men nu har det jätteroligt tillsammans! Busar runt eller bara ligger och myser med varandra. Hugo brukar inte gilla valpar annars men Asko har han vant sig vid. 

Tillbaka till ämnet, jättesöta valpar! Fint med flerfärgade :)

Upp till toppen
Annons: