Annons:
Etiketttillbehör
Läst 2384 ggr
Thowas
6/27/13, 12:00 AM

Sele eller halsband till valp?

nästa vecka hämtar jag hem min dvärgpudelvalp.  sitter nu och funderar på om man ska köpa sele eller halsband?  måste ju säga att jag föredrar halsband och tycker det känns konstigt med sele, men vad tycker ni?  och vad använder ni helst?

Annons:
[alisja]
6/27/13, 12:03 AM
#1

Jag tycker du ska ha det som känns bäst för dig, tycker du det känns bättre att gå ut och promenera med halsband? Köp det då! Men givetvis om hunden inte tycker om det så byt till sele :) Prova dig fram och känn vilket som är bäst för dig och din vovvsing!

Själv föredrar jag också halsband 🙂

JereMina
6/27/13, 12:28 AM
#2

Jag har fått lära mig att om man vill ha sele så måste de ha vuxit klart först innan man använder det. Det ska vara halsband i början, fler som hört det?

MaritaBo
6/27/13, 8:40 AM
#3

Jag har halsband på min valp. Och det fungerar utmärkt.

Har aldrig använt sele på någon av mina hundar. Dessutom har jag läst/hört någonstans att man inte bör ha sele på pudel då pälsen kan börja tova sig… ?

Amandla
6/27/13, 10:01 AM
#4

Om man har sin pudel nedklippt och kollar noga efter tovor så funkar det med sele, men om man sparar päls för utställning så är det väl inte något jag skulle rekommendera. Det för med sig jobb helt klart.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/27/13, 12:14 PM
#5

Har haft sele på Enja som liten, hade en kattsele i bredare läder och sen en typ av puppia sele med resor koppel även denna var till katt, men funka o satt kanon på henne. Har samma än till Donna o den är verkligen mjuk skön och sitter bra. Hade/har även halsband men med liten valp som kanske får fnatt o ska springa är det snällare o ha en sele på.

Upp till toppen
Annons: