Annons:
Etikettallmänt
Läst 1767 ggr
MaritaBo
6/18/13, 8:58 PM

Inte lätt att vara hund ägare

En olycka kommer sällan ensam, heter det ju och det har jag nu fått erfara med råge….

Som jag skrev i en annan tråd - någonstans. Så hämtade jag min lilla toy/dvärgpudel valp för ca 3 ½ vecka sedan, på en torsdag.

På fredagen insjuknade min mittelspitz och det blev givetvis resa till Strömsholm. Akut livmoderinflammation misstänktes men vi avvaktade för att kolla med ultraljud på måndagen…

På lördagen insjuknade min äldsta sheltie och blev bara sämre och sämre, hade svårt med balansen på bakstället på måndagen så hon fick tyvärr somna in. Samma dag opererades mitteln för livmoderinflammation. Hon fick komplikationer så jag fick åka in akut igen till Strömsholm. Antibiotika sattes in. Vid nästa kontroll (ultraljud) hade hon inte blivit fri från infektionen så hon fick en starkare antibiotika. Vi väntar på tid på Strömsholm för ett nytt ultraljud och jag hoppas innerligt att det ska vara bra då!

I förrgår insjuknade min andra sheltie. Först tänkte jag att det nog bara är en "matvägrardag" - vilket kommer ibland men går över lika fort. Tyckte att hon igår kväll verkade piggare men idag märkte jag andra små symtom och tog tempen och då hade hon 40,6 grader!! Och inte hässjade hon ett dugg som de brukar göra oftast när de har feber… skumt tänkte jag och såg inte direkt några andra symtom förutom aptiten då…. Pressade fram en tid på djurkliniken här i stan och fick komma in på eftermiddagen. Det visade sig att även hon åkt på livmoderinflammation men detta var mycket värre, livmodern var mycket kraftigt förstorad och utgången var lite oviss. Så pga det och hennes ålder (9 år och 3 mån) så kände jag att det var bäst att låta henne somna in. Ett svårt beslut givetvis men det kändes ändå rätt när jag pratade med veterinären.

Efter drygt 16 år med shelties så har jag ingen kvar och det känns fruktansvärt TOMT!! 2 underbara familjemedlemmar har jag tvingats att ta bort på 3 veckor…

Måtte nu allt vara bra med mitteln vid nästa kontroll. Min fasa är ju att de tvingas öppna henne igen…. Men nu räcker det väl?

Annons:
[saga@]
6/18/13, 9:05 PM
#1

Oj va hemskt :(

Ja tydligen så brukar oturen inte bara komma ensam

[Forest]
6/18/13, 10:59 PM
#2

Oj det var inte roligt att läsa detta 😭 Det är tufft när sina hundar blir sjuka och du har verkligen haft mega otur den senaste tiden, massor med styrkekramar . Beklagar den stora förlusten av båda två shelties!

Vila i frid små vänner <3

Amandla
6/18/13, 11:16 PM
#3

Fy så jobbigt 😕Tänker på er! 🤗


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
6/18/13, 11:39 PM
#4

Tack! Det känns verkligen tungt och framförallt tomt.😕 Vet inte riktigt om jag fixar detta att var utan den underbara sheltien (mina har alltid varit helt underbara mentalt och inga "fegisar" ). Men, nu har jag inte råd med ytterligare en valp pga omkostnader med alla veterinärbesök m.m. Men jag kanske kan önska mig en i 50 - års present av mina barn. ;-) Får nog ge dem en vink när det närmar sig och om det känns som att jag inte kan vara utan. Bra present till mamma eller? ;-) (Naturligtvis vill jag själv välja förstås).

[Forest]
6/19/13, 10:05 AM
#5

4, Jag förstår dig helt att man faktist kan sakna en ras som du haft så många år är saknad i hemmet. Ett presenkort på hund kan man önska sig, sen kan man själv få välja uppfödare och valp  😉

Upp till toppen
Annons: