Annons:
Etikettpälsvård
Läst 2145 ggr
MaritaBo
2013-06-16 21:08

Nybadad och nyklippt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag badat och klippt min valp för första gången. Han var jätteduktig, men matte var lite ringrostig - som inte klippt pudel på minst 13 år. Så lite små missar blev det men resultatet blev rätt gott ändå tycker jag. Här på fotot har han lekt med brorsan så söndagskostymen har blivit lite tilltufsad. Oj, vilken smal nos det blev och pyttetassar…

Annons:
TjockaBerta
2013-06-16 21:11
#1

Men så snyggt klippt. Du är jätteduktig. En sån fin hund du har.

>>>Malum domesticum<<<

MaritaBo
2013-06-16 21:24
#2

Tack så mycket! :-)

Har aldrig gått kurs tyvärr, men klippte ju min storpudel för många år sedan så jag lärde mig på honom. Det som är bra med pudel är ju att missarna växer ut igen och det är bara att träna. Lite pilligt var det ju med en så liten en som min Zatang är. Tur att han var så stilla! :-) Jätteskillnad mot storpudeln. Jag är glad att jag köpte två maskiner. Andis och så lilla Aesculap Exakta som jag använt på nos och tassar. Kändes lite klumpigt med Andisen som jag använde lite på rumpan. Tyvärr ville han inte stå när jag skulle ta kortet från sidan så det kunde jag inte visa.

Amandla
2013-06-16 21:56
#3

Sötnosen, det där fixade du bra!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2013-06-16 22:51
#4

Zatang! vilket ovanligt namn. Hur kom det sig?

>>>Malum domesticum<<<

MaritaBo
2013-06-16 22:55
#5

Han heter så i stamtavlan och jag tyckte det lät tufft och ovanligt så jag googlade lite på det och kom fram till att det betyder ungefär "överdrivet prålig" så då fick han heta det.

coreytaylor
2013-06-17 13:03
#6

de där tassarna, ååååh så pluttigt bebis-söta! 😘

Kyss

Annons:
[Forest]
2013-06-17 18:37
#7

Men åhh vilken liten sötnos, tycker han vart bra klippt ❤️

Upp till toppen
Annons: