Annons:
Etikettallmänt
Läst 3499 ggr
Thowas
2013-06-15 22:39

snart stolt pudelägare! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När man är uppvuxen med hund så blir det rätt tomt utan en vovve liggandes bredvid sig i soffan.     Har varit dagmatte åt en dvärgpudel hane snart ett år nu, en super snäll och go en, och känner att det blir rätt tomt när han går hem på eftermiddagen.   det är jag som sköter pälsvården på honom, då jag tycker det är roligt att hålla på, och efter att ha tittat på en mängd olika raser och blandningar så kände jag att en pudel skulle passa mig bäst.

man kan ju egentligen inte tröttna på en pudel.  man kan antingen klippa ner den helt, eller låta den se ut som en busktroll. trimma och klippa i olika frisyrer och former. så man kan ju variera sig i evigheter.

tog kontakt med en hel del uppfödare men hittade till slut en som jag bara måste ha!   en aprikos dvärgpudelvalp med bläs!   har aldrig nånsin sett en pudel med bläs förr och visste inte att det fanns.  Har tingat den, en liten hanvalp, och ska hämta den i början av juli.  bara längtar!!

är valpen till vänster på bilden  :)

Annons:
Amandla
2013-06-15 22:48
#1

Välkommen hit! Så roligt att du har bestämt dig för en pudel 🙂Är han renrasig eller en blandning?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Thowas
2013-06-15 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

de är renrasiga men utan papper.   jag ska ändå inte ställa ut.

här nedan är en bild på min dagmatte hund, nyfrissad å allt av mig :)

Thowas
2013-06-15 23:02
#3

han är ju inte värsta tillfixad men han såg lite ut som ett busktroll innan  :)

jag älskar när nosen är rakad.  det är finast tycker jag

TjockaBerta
2013-06-15 23:02
#4

#2

Men du, vilken snygging. Din daghundsägare måste ha den bästa dagmatte i världen.

>>>Malum domesticum<<<

MaritaBo
2013-06-16 00:31
#5

Vilka häftiga färger på valparna! Ja, inte spelar det någon roll om de har den färgen om man ändå inte ska använda den till utställning. En trevlig hund kan det vara ändå. Och pudlar är intelligenta och roliga. Det är mycket bus i de små liven och jag får goda skratt varje dag för alla upptåg min lilla hittar på. :-)

Thowas
2013-06-16 01:02
#6

jag ville egentligen ha en tik, och hade hittat en svart inte jätte långt ifrån mig som är ca 2 veckor nu. men så hittade jag annonsen på dessa valpar och kände direkt att en sån vill jag ha!  det fanns bara två hanar kvar, en aprikos utan tecken och så en med bläs och vitt bröst (min) så det blev den med bläs direkt!   kan bara tänka mig hur snygg han kommer vara när han blir större och med rakad nos och vit panna och bröst!  en riktig snygging som folk kommer vända sig om efter!  :)

Annons:
[Forest]
2013-06-16 20:27
#7

Grattis till bli med pudel, jätte söt.

Har sett anonnsen på blocket.

Upp till toppen
Annons: