Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 3040 ggr
MaritaBo
2013-06-11 10:12

Ny medlem samt nybliven pudelägare

Hej

Jag har haft storpudel men det var i slutet av -90 talet. Trodde aldrig att jag skulle skaffa mig en pudel igen pga pälsvården, men gått och sneglat ett tag på toy/dvärg silver och så blev det till slut. För ca 3 v sedan hämtade jag min valp som hade hunnit bli 16 v.

Jag är ingalunda nybörjare när det gäller hund. Har fött upp shelties i ca 10 år (14 kullar), haft schäfer också. Uppfödningen har jag lagt på hyllan åtminstone tills vidare… Kanske en dag tar jag upp det igen även fast det inte verkar troligt idag.

Jag har idag en sheltie kvar som är drygt 9 år, en tysk spets/mittelspitz som är 6.5 år och så min lilla pudelkille som är nästan 19 veckor.

Jag hade himla otur när jag hade hämtat valpen på torsdagen. På fredag kväll fick jag åka in till Strömsholm med mitteln. Akut livmoderinflammation. På lördagen insjuknade min gamla sheltie och blev bara sämre och sämre. Hade sett förändringar i henne under de sista två månaderna, att hon inte orkade som förr… Men så blev hon som sagt var riktigt dålig så jag fick ta bort henne på måndagen, samma dag som min spets opererades.

Jag har haft problem med min pudelvalp som knappt velat ha sin mat. Fick med klass hundfoder, som han knappt åt av (Torrfoder fick jag inte med för uppfödaren tyckte att jag hade! Medan grannen som köpte en av valparna fick både och… eeeh… jag häpnade så jag sa inget). Han var lite i undervikt när jag hämtade honom. Det han till slut åt av var blodig nötbiff och leverpastej. Provade diverse färskfoder (klass finns inte i min stad) och torrfoder. Igår köpte jag Nordic oxkött och VOH nr 33. Samt fick en påse Taste of the Wild. Till min glädje åt han med god aptit och även nu på morgonen. Jag hoppas att det håller i sig för han behöver ju lite hull.

Ja, det var lite om mig så här som ny på sajten…

Annons:
[Iyen]
2013-06-11 10:15
#1