Annons:
Etikettpälsvård
Läst 4937 ggr
camilla85
6/9/13, 9:56 PM

Moser rex?

Hej undrar om någon testat en moser rex på sin pudel? Behöver köpa en men vill inte lägga allt för mycket pengar då jag bara vill kunna raka ner henne inte frissera. Hon är blandning mellan pudel och jack russel och har mest pudelpäls. Annars funderar jag på en moser max 45 och köpa till ett skär 4.

Annons:
[Teddies matte]
6/10/13, 8:57 AM
#1

Kolla in Andis AGC (2), en riktig toppenmaskin och heller inte alltför dyr.

ms-mee
6/10/13, 3:16 PM
#2

Vi har Moser Rex till ena killen, men enbart till nosen och alla småjobb. Vi har klippt ner hela honom med den, men det är inte att rekommendera. 
Moser Max har jag inte testat men hört mycket gott om.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Amandla
6/10/13, 3:29 PM
#3

Moser Max eller Andis 1-speed eller möjligen 2-speed (två hastigheter är bra om hunden har väldigt tjock päls) skulle jag säga. De orkar med - och är gjorda för - att klippa ner en hel hund. Dessutom kan du byta skär på dem och variera pälslängden på så vis. Alla skär som det står "Oster A5-kompatibla" går att använda på Moser Max, Andis stora maskiner, Oster stora maskiner mfl.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Forest]
6/11/13, 11:03 AM
#4

3 se där en klippmaskin som skulle passa Donna andis 2-speed som har jätte tjock päls.

Denna maskin ts har jag inte klippt med därmed kan jag inte utala mig hur den är.

Amandla
6/11/13, 11:27 AM
#5

Den är suverän när man behöver lite extra tryck. Som om en hund är rejält hoptovad, 2-speeden och skär 4f gör susen. Eller en hund som inte fått tassarna rakade på flera månader, pälsen under foten tovar ofta ihop sig till en liten hård boll och då är 2-speeden precis det som behövs för att få bort det. Men man ska komma ihåg att skäret blir fort hett! Så ha gärna flera extraskär att byta med.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Teddies matte]
6/11/13, 11:32 AM
#6

Andis AGC 2-speed är en riktigt bra maskin, den blir inte varm fort som andra maskiner, mycket tystgående och väldigt lätt. Själva Andis-skären kan dock bli lite fortare varma än Oster skär, men då har jag istället Oster-skär till min Andis maskin.

Annons:
Amandla
6/11/13, 11:35 AM
#7

Jag tycker inte att det är någon som helst skillnad mellan Oster- och Andisskär (mer än priset… ). De vanliga skären alltså. Däremot köpte jag senast ett keramiskt skär från Andis, det blir inte alls lika varmt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Teddies matte]
6/11/13, 11:37 AM
#8

#7 Jag märker rätt stor skillnad, nu kanske det inte märks om man bara klipper sin egen hund och inte så ofta, men jag jobbar vid sidan om som hundfrisör och klipper många hundar med varierande pälsar och då märker man att Andis-skären blir fortare varma än Oster-skären.

Amandla
6/11/13, 11:38 AM
#9

#8 Okej, jag klipper mina egna och sen fem-sex till för det mesta. Ska tänka på det nästa gång 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MaritaBo
6/12/13, 9:17 AM
#10

Jag har inte klippt pudel sedan slutet på -90 talet. Så det ska bli intressant om takterna sitter i när det blir dags att klippa min lilla.

Jag hade då en Moser om jag minns rätt och jag var inte helt nöjd med den då jag tyckte att den tuggade för mycket.

Nu har jag köpt en Andis 2-speed och beställt även en Aesculap Exacta för detaljarbeten (nos, tassar för de här små liven). Kan inte uttala mig ännu om maskinerna men jag hoppas att de ska bli bra då jag ska klippa inte bara  min egen utan grannens också.

[Teddies matte]
6/12/13, 9:20 AM
#11

#10 Du kommer säkert bli nöjd, jag är verkligen förtjust i min Andis AGC 2-speed och då klipper jag många hundar med den, verkligen en bra maskin på många sätt.

Upp till toppen
Annons: