Annons:
Etikettallmänt
Läst 2099 ggr
[Nalle-]
2013-06-08 14:52

Namn på pudelpojke?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snart är det bara två veckor kvar till jag hämtar min grabb, och jag har fortfarande inte bestämt mig för vad han kan tänkas heta! Har funderat på en del namn men har inget som känns helt rätt. 
Det är en svart storpudelgrabb, vet inte vem i kullen som är min än men de är väldigt jämna i temperamentet. Fullt ös!

Namn jag har funderat på hittills är bland annat Azko/Asko, Dante, Eros/Eroz och Linus/Linuz men vill väldigt gärna ha fler förslag :) Jag gillar tvåstaviga namn, som gärna är lite ovanliga men ändå lätta att uttala. 

En bild på ett par valpar ur kullen.

Annons:
TjockaBerta
2013-06-08 16:49
#1

Vad har uppfödaren valt för namn? Inte Eros för det hette min hund när jag var barn.

>>>Malum domesticum<<<

Catta-
2013-06-08 17:01
#2

Tycker inte heller om Eros. Känner en stor Cane Corso som heter så, så jag tänker bara på en stor muskelhund när jag hör det namnet :P

Dante gillade jag! Lunas kullbröder hette Storm och Frost innan de bytte namn hos nya ägarna. Storm skulle nog passa till en mörk hane :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Nalle-]
2013-06-08 20:33
#3

#1, Hon har inte valt namn än :) #2, Tack för förslag! Storm var fint :) Fått ett tredje stavningsalternativ på ett namn också - Asco!

lol girl
2013-06-09 00:07
#4

Isador/Izador

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

[Forest]
2013-06-10 09:28
#5

Eroz tycker jag är fint namnval så jag går imot strömmen lite :) Jag har lite namntips ändå Wookie,Cash,Wille,Charm,Chompis-kompis,Bond,Best-bäst, Amor då detta är väl sött med lite kärlek 😉

TjockaBerta
2013-06-10 10:25
#6

Douglas, Alfons, Mozart, Sixten

>>>Malum domesticum<<<

Annons:
[saga@]
2013-06-11 01:34
#7

Isador tycker jah är svårt att säga om det är ett kill eller tjej namn.. Kan vara som typ kim som passar på båda Eros tycker jah skulle passa jätte bra:)

MaritaBo
2013-06-12 10:29
#8

Min storpudel hette Joshi. Kort och gott att säga.

Upp till toppen
Annons: