Annons:
Etikettallmänt
Läst 1965 ggr
melissajuhlin
2013-05-06 20:31

På denna tråd...

På denna tråd kan ni skriva frågor/svar om pudlar! Jag börjar för jag undrar ska selen sitta så hårt att det spänner eller snarare löst? Vi har mellan och det är nog det bästa men vilket är bäst av löst/hårt? Och Hur ser era burar ut i bilen? Har du bild/bilder så lägg gärna upp på denna tråd. Piper också era pudlar när dem åker bil? Tacksam för svar på dessa frågor. ❤️

Annons:
Amandla
2013-05-06 21:10
#1

#0 Ja Pixie kan nästan skrika ibland i bilen *suck* och Albin piper, särskilt när han vet vart vi ska. Men de är tysta långa stunder, guskelov så låter de inte hela tiden för då skulle jag bli tokig på dem. 

Jag har en Atlas-bur i bilen, den är stadig och hållbar. Egentligen skulle jag vilja ha en "riktig" hundbur av svetsad metall, men har inte hittat någon som jag tycker fungerar för småpudlar. De är för stora och höga, det är för brett mellan gallren osv osv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Neela
2013-05-06 22:14
#2

Selen sitter så vi får emellan ett par fingrar men inte helt löst. Det är främst under magen vi får känna hur den sitter, på sidan får vi lätt in en hand fastän den sitter åt mot magen.

Vår är tyst i bilen sålänge vi inte åker förbi hundar.

Vi har grind i bilen. Helst skulle jag vilja ha en mimsafe-bur men vi behöver kunna använda lastutrymmet så det går inte just nu.

[Iyen]
2013-05-07 06:05
#3

Selen brukar sitta för löst. Vet inte varför. Viggo är tyst i bilen. Han har sele och bälte. Önskar att jag hade bur. Eller iallafall en större bil.

Snowgirl
2013-05-07 12:31
#4

Har en liknande bur som amandla, och han är tyst när man kör, däremot kan han pipa när man stannar bilen. Beror säkert på att å kan det hända att han lämnas ensam. Det slutar efter ett litet tag dock.

wesdi
2013-05-08 15:14
#5

Vet inte vilken sele du syftar på men de selar jag har är utprovade så att de ska sitta bra.

Har ingen bur i bil, gallergrindar.

Nej mina hundar är tysta i bil, möjligen kan det bli ett litet glädjepip när vi närmar oss ex.vis brukshundklubben.

Lena A
http://lenaarvidsson.wordpress

[Forest]
2013-05-08 21:35
#6

Har bilselar på båda hundarna, de sitter bra och hundarna åker säkert.

Har ingen bur

Enja är tyst när vi åker hon älskar åka bil, samma som Wesdi säger så blir hon glad när hon vet vart vi ska som tex till brukshundklubben eller till någon hon gillar extra mycket.

Donna är inte tyst först utan håller på med gnälla hon ogillar åka bil, men lägger sig ner o blir tyst efter en kort stund. Hon kan även bli glad när hon vet vart vi ska som Enja :)

Annons:
melissajuhlin
2013-05-10 19:33
#7

Tack för tipsen/svaren 🙂

 #1 Vi har också en Atlas bur men till vår andra hund som är mycket mindre, så jag har nu som #5,6 ungefär men vår skäller ganska mycket i bilen till pudeln då.

Upp till toppen
Annons: