Annons:
Etiketterdagens-trådgratulationerhälsningarpresentationer
Läst 2350 ggr
Amandla
2013-04-24 09:59

Onsdag 24 april

Gomorr! Hur är läget hos er pudelälskare? 🙂

Här är det stilla och tyst, alla sover 😴 utom jag som vaknade irriterande tidigt, redan före sju. Det är en så radikal ändring i mitt sovmönster som bör ha ett samband med att jag äter strikt lchf (vet ni inte vad det är så titta in på kolhydrater.ifokus), för det kom ungefär samtidigt. Guskelov vaknar jag inte lika tidigt varje dag, men jag har helt klart bättre sömnkvalité även om jag skulle varit tacksam för nån timmes sömn till.

Idag ska jag och Pixie åka iväg till den tilltänkte pappan till hennes valpar! Det är samma hane som förra året. Jag var iväg till veterinären i måndags för att ta blodprov (progesteronprov) på Pix, då kan man räkna ut när hon har ägglossning och det hade hon igår. Ägget ska mogna 1-2 dagar så fram emot kvällen ska första parningen ske, och sen en till i övermorgon. Så ägglossning det har hon och hanen  har fått flera kullar sen vi var där förra året, alltså borde det kunna bli valpar nu.  Ni får hjälpa mig att hålla tummarna Tummen upp


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2013-04-24 12:22
#1

Åh vad spännande med parning håller tummarna att hon tar sig och att det blir minst två små valpar.

Jag är inte på humör alls idag lite förbannad om jag ska vara ärlig ( jobbrelaterat) Men för att göra dagen lite rolig för vovvarna så gick jag ut o la ut två  hyffsade långa spår och lät det vila i 40 min bara :) Enja är så ducktig på spåra men tycker helt klart att Donna är spårsäkrare idag vart det faktist två t-tröjor som de fick spåra fram. De var nöjda efter spårningen o den promenaden fram o tillbaka så de har sovit som två grisar medans jag har städat lite. Nu är det dags för lite mat, hundarna ska få lite kyckling 😃
Ha en bra dag

Ps Hoppas att du fixar lchf den är rätt tuff, skulle aldrig funka på mig då jag inte äter något kött alls. 🤐

Amandla
2013-04-24 12:35
#2

Visst är det roligt att spåra! 😃

Lchf passar mig bra, jag skulle aldrig klara att vara vegetarian… 😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TjockaBerta
2013-04-24 19:20
#3

Gick långpromenad i morse. Det var fint väder och skönt att vara ute i skogen. Vi gick med grannen och hennes hund och sen träffade vi några ur vanliga hundgänget på vägen hem. 

Thomas fick springa lite. Det är dåligt med vovvar som hänger på hans tokryck. Bäst är när bordercollieblandisen är med för hon kan springa.

>>>Malum domesticum<<<

ms-mee
2013-04-24 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#0 Åh! Håller tummar att det funkar den här gången 😃

Har en kille vid min sida som är helt slut. Idag gick vi på andra sidan ravinen, den är inte riktigt gjord för att gå i längre :P Bara vatten, lera och sand. Och Hubert fick för sig att ja men här kan jag hoppa över. *suck* Det kunde han inte! 😛 Helt dyngsur sen superryck i leran och sanden. Han var inte vacker när han var klar. 
Bara att gå hem och slänga i badet :D

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2013-04-24 21:07
#5

4 hahahahah 😃

ms-mee
2013-04-24 22:07
#6

Menmen, jag håller fast vid mottot "Skitig hund, lycklig hund" 🙂

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Annons:
Catta-
2013-04-24 22:14
#7

Idag har jag och Luna varit på våran 4:e valpkurs tillfälle :) Tränade mycket inkallning i olika situationer och på kontakt. Kan säga att det är väldigt svårt att få kontakt med en nyfiken valp som hellre tittar på alla roliga hundar ;) Men vi hade några genombrott när hon tog fin kontakt och lyssnade på mig. Gäller väl bara att inte gå för snabbt fram. Är även rädd att jag håller på att tjata sönder henne. Det enda som funkar när hon blir så är att gå en bit ifrån och be om kontakt, men så fort vi kommer in i gruppen igen har hon svårt att koncentrera sig. Ibland funkar det inte ens att vifta gott godis framför näsan på henne :P

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-04-24 23:11
#8

6 haha hålelr helt med dig, jag lär få rensa hundarna med imogon då de ska följa med till stallet (utsläpp + mocka) de brukar springa o rejjsa som vildar runt gösselstacken o leker även herre på täppan 😉

ms-mee
2013-04-24 23:13
#9

Oo, dom kommer lukta gott imorgon😃

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

[Forest]
2013-04-25 23:07
#10

9 Det är mycket fin gösselstack ganska så rent ändå, men visst fick jag rensa ut en del och även Donna som hade rullat sig :P Enja gjorde ett fynd hon hittade ett rådjursben antagligen blivit påkört av tågen (går brevid stallet) himmel vad hon gick stolt med hela benet. Donna lyckades snå åt sig tror det var mer lårbenet så själva underbenet fick Enja behålla. Det var inget nytt ben detta så de fick inte gnaga på det. Lite kul kommer det vara för Donna brukar veta exakt vart man lägger bort bra saker som detta… även flera veckor efter man lagt ifrån något jag tycker är olämpligt så vet hon vart hon ska hämnta det nästa gång. Hon har inte minne som guldfisk så att säga 😎 🙂

Upp till toppen
Annons: