Annons:
Etikettallmänt
Läst 1689 ggr
Lizaludda
2013-04-22 00:04

Nästa pudelköp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur kommer nästa pudelköp se ut? Tanke på någon speciell färg eller storlek? Hur ser önskepudeln ut?

Annons:
mallabralla
2013-04-22 00:21
#1

Jag har helt totalt fastnat för vita pudlar, dvärg eller mellan, hunden på bilden har det ansiktet jag personligen anser vara vackrast ❤️

Sajtvärd på Perser iFokus

TjockaBerta
2013-04-22 10:59
#2

Oj, jag hade velat välja flera alternativ. Nu blev det färgen som jag klickade i. 

Det viktigaste om jag köper en hund till är att jag ska vända mig till en seriös uppfödare.  Stamtavla räcker inte.

>>>Malum domesticum<<<

Klarin
2013-04-22 11:19
#3

Jag har endast haft mellanpudlar, två bruna och två vita. Drygt tre år sedan den sista avled. Nu drömmer jag om en storpudel och en toypudel. När mitt arbetsliv tillåter vill jag skaffa en toy eller liten dvärg, aprikos eller svart. När jag blir pensionär, om ca 12 år, vill jag utöka med en storpudel, vit eller brun kanske? Men färgen är inte så viktig. Alla färger är vackra på en vacker hund. Ja, jag har mina pudeldrömmar. Stillar min längtan under tiden med två lockiga, ljuvliga Devon Rex-katter och har en första liten kull ungar nu som just öppnat ögonen och blir klara för flytt i början av juli.

Amandla
2013-04-22 12:42
#4

Härnäst vill jag ha en vit toytik för utställning, avel och sällskap plus lite vardagssysselsättning som spårande till exempel.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
ms-mee
2013-04-22 14:05
#5

Nästa blir stor, så mycket vet jag. Helst ska den vara flerfärgad. Så läckert!
Annars hade det inte suttit fel med en vit, jag är svag för vita pudlar ^^

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

wintermynta
2013-04-22 23:16
#6

Nästa pudel blir en svart eller silver. Stor dvärg alt liten mellan.
Fina titlar kvittar utan vikten kommer läggas vid uppfödare och hur seriös denna är. Valpen bör komma från en kennel där man tävlar i olika hundsporter. Gärna från en stam med flera generationer där man jobbat för att få fram hundar med hundsportsglädje. Vill gärna träna agilty , rallylydnad mm för att sen ev börja tävla. 
Tredje pudeln ska vara en BT gärna dvärgstorlek och enda kravet där är att uppfödaren ska vara seriös.

Annons:
[Forest]
2013-04-22 23:26
#7

Det kommer inte bli en pudel till än på flera år, vi får se om dottern får mer intresse och att hon är ihärdig i intresset så blir det en black and tan pudel storlek dvärg eller toy. Just nu tycker vi det räcker med dom två vi har och även till dotterns intresse :)

[Iyen]
2013-04-23 05:41
#8

OM jag skaffar pudel igen… Så blir det en liiiiiten en…

Killen jag har är ju underbar 😍  Men… Äh, som det ser ut nu är jag helsåd på schäfer.

Om jag skaffar någon  mer pudel blir det en armprydnad 😛

[Nalle-]
2013-04-23 20:40
#9

Är ju inne på att skaffa storpudel, har blivit mycket planerande under det senaste året och hoppas verkligen att det blir en valp till mig snart nu. Min drömpudel är en storpudel i silver, tycker det är så läckert! Men gillar svart och vitt också. Färgen är rätt lågprioriterad när jag söker valp :)

Catta-
2013-04-23 21:45
#10

Min storpudel ska förmodligen få valpar hos uppfödaren om några år. Funderar på att ta en till silver tik då 🙂

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

[Forest]
2013-04-23 21:48
#11

10 ni kommer vara jätte suga på ta en valp efter henne det kan jag svära på. När Enja fick småttisar så vart alla tingade snabbt tur var väl det 😉

Catta-
2013-04-23 21:55
#12

#11 Ja, det kommer förmodligen bli så🙂 Jag har inte blivit avskräckt av valptiden heller(ännu), då min valpis har varit väldigt enkel och blev rumsren snabbt. Men vi får väl se vad som väntar när hon blir "tonåring"… Sorry för OT

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Kitten86
2013-04-24 17:19
#13

Hade velat kunna välja fler alternativ, eller mix av aletrnativ.

Min nästa pudel ska bli en b/t mellanpudel iallafall. Min förra pudel var en svar maxad dvärg och skulle vilja ha en något större hund än vad han var. Så en mindre mellan. Och så är jag helt förälskad i färgen b/t men skulle kunna tänka mig en röd eller eventuellt aprikos.

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Annons:
Lizaludda
2013-04-26 00:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Pudeln på bilden är min vita tik Doris som nyligen har haft valpar. Jag gillar vita pudlar men även grå och svarta. Mellanpudel är den bäst storleken.

JereMina
2013-04-27 01:50
#15

Vi har bara haft dv.pudlar men kan tänka mig en mellanpudel..

Vilka sötisar i bild #14 😍

Upp till toppen
Annons: