Annons:
Etiketterköpessäljeserbjuds
Läst 4599 ggr
Sarah-85
4/18/13, 7:56 PM

Storpudel

Hej, Jag är intresserad av vuxen storpudel som behöver nytt hem. Varför en vuxen? Jag har inte möjlighet att vara ledig så länge som krävs för få en valp rumsren. Sen varför köpa en valp om det finns vuxna som behöver ett hem? Jag vill ha en SKK registrerad hane eller tik. Som man kan ställa ut. Jag vill jobba med min hund. Ut i skog och mark och träna sök. Färg då? Mindre viktigt. Måste dock gå ihop med barn och andra hundar då mina föräldrar har hund. Har du en valpköpare vars vovve växt upp o de inte kan ha den kvar? Höll din hund inte för avel? Jag vill inte avla. Bara ställa ut för jag tycker det är kul. Jag har lång erfarenhet av pudlar. Hör av er så berättar jag mer om mig själv.

Annons:
[Forest]
4/18/13, 8:59 PM
#1

Ta en titt på pudelklubbens sida där finns det omplacerings annonser  :) http://www.pudelklubben.se/

Tänk på att omplaceringshundar kan behöva tid att landa inte helt ovanligt med att ensamtränad hund inte alls fixar den biten i nytt hem (egen erfarenhet med 2 hundar) Även rumsrenheten kan svika vid flytt detta av olika andledningar, osäker hund vill inte göra det på nya marker, nya ägaren missar hundens signal att den behöver gå ut osv. Jag hoppas du hittar en hund som passar dig jag är verkligen för ta omplaceringshund men lite får man ibland räkna med :)

Sarah-85
4/18/13, 9:15 PM
#2

Jag har tidigare tagit hand om omplaceringshund.

Wisby9211
4/19/13, 5:21 PM
#3

Kolla på hundstallet dom får in pudel ibland :)

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

Wisby9211
4/19/13, 5:21 PM
#4

och har du haft omplacering förut så är det ju bara ett + :D

Madeleine - Medarbetare för Pudel.ifokus!

TjockaBerta
4/19/13, 5:36 PM
#5

finns en vit storpudel på pudelklubbens hemsida just nu.

>>>Malum domesticum<<<

Neela
4/19/13, 5:39 PM
#6

Vi valde också att ta en omplacering istället för valp. Vi hittade vår på pudelklubbens sida.

Annons:
Sarah-85
4/27/13, 8:27 PM
#7

Den vitas nya hem ska inte ha småbarn. Där föll jag. Jag har en liten grabb. Synd. Tro mig jag håller stenkoll på pudelklubben. Även hört av mig till lite uppfödare. Ibland behöver gamla valpköpare hjälp med omplacering.

TjockaBerta
4/27/13, 8:38 PM
#8

7

Synd. Jag har min andra omplaceringshund och en som jag köpt som valp. Jag skulle gärna ta en till omplacering men inte nu. Husse tycker att det räcker med två hundar och det har han rätt i.😃

>>>Malum domesticum<<<

[Teddies matte]
4/29/13, 6:51 PM
#9

Nu finns det en svart storpudelhane på pudelklubbens lista, kanske kunde vara något?

Upp till toppen
Annons: