Annons:
Etikettallmänt
Läst 1329 ggr
Amandla
2013-04-16 19:49

Inget najs med hundbajs

Låter ni era hundar göra sina behov varsomhelst? Mina får inte kissa mot brevlådor, grindar, staket eller liknande och absolut inte runt dagis eller skolor. Jag är alltid noga med att plocka upp efter dem.

Läs en artikel om hur illa det kan vara runt ett dagis.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
[Forest]
2013-04-16 20:26
#1

Här kissar dom inte utan gräs o det är skönt :) Bajset det tar alltid upp då jag avskyr att trampa på hundbajs eller skura barnens skor pga någon inte tar upp hundbajset.

Ibland är vi hundvakt och då är det till grannens hane som vet vid detta lager att jag tillåter inte kissa på allt utan man kissar inte på stolpar,brevlådor,staket,grindpostar osv :) Buskar ja vissa får man kissa på inte thujor dock för dom gulnar av hundkiss.

Jag ser flera som låter sina hundar kissa överallt och många som sällan tar upp hundbajset, vissa har som standard att "glömma" påsen o vet att jag kommer säga något ang plocka upp hundbajset + erbjuda bajspåse 😎

wintermynta
2013-04-16 23:13
#2

Gusten får inte pinka eller revirmarkera på staket, sopunnor, husses bildäck, husväggar , brevlådor osv.
Om han bajsar i skogen eller åkrarna plockar jag inte upp men alltid där man går samt vägkanterna. Nu bajsar han ju inte stora lass men det är ändå inte trevligt med hundbajs under skorna oavsett storlek.

Neela
2013-04-16 23:54
#3

Sune får inte kissa alls längsmed husgatorna, då går man fint, men jag är inte alltid så noga med häckar osv sålänge det är en baksida. Bajs plockar jag i princip alltid upp, kanske fuskar nångång mitt ute i skogen.

[Forest]
2013-04-18 12:43
#4

 1 Missa skriva med han får inte kissa på andras ägodom.

Upp till toppen
Annons: