Annons:
Etikettbeteende
Läst 1765 ggr
Catta-
2013-04-11 21:08

Valp hyss

Idag var vi ute och tränade inkallning och lite trix som vanligt på gräsängen utanför lägenheten. Jag har henne lös så mycket som möjligt för att träna följsamhet. Tyvärr nu när snön har smält kommer det fram massa skräp överallt och det tycker Luna är skitkul att plocka upp och tugga på, ibland även äta upp! Idag var hon på roligt humör och plockade upp något som liknade papper/plast och började käka på. Hur jag än försökte locka mig till henne och göra mig intressant sprang hon bara åt andra hållet och trodde väl vi lekte(jag jagade henne inte). Efter ett tag var pappret i hennes mage och matte var sur och fick äntligen tag på henne och kopplet åkte på. 

Vad ska jag göra i situationer som dessa? Ska jag lära henne att aldrig plocka upp något ute, eller kan hon lära sig att skilja på skräp och tex pinnar och roliga löv? Ska jag strunta i att ha henne lös där det kan finnas skräp tills hon vet att hon inte får käka upp det? Varför tror ni att hon öht vill äta upp papper och annat skräp? Hjälp…

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Zelda12
2013-04-12 09:54
#1

Jag håller på att lära min valp att spotta! Det fungerar ganska bra, läste det här: http://www.valptips.se/hundtraning_spotta.html

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Catta-
2013-04-14 07:27
#2

Tack för tipset!

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Zelda12
2013-10-05 19:49
#3

Vad glad jag är att jag lärde Panda att spotta! Det kommer till nytta ofta, särskilt nu i tider då hon gärna plockar upp ekollon som inte är bra för hundar att äta. Det enda är att jag lärde henne kommandot "spotta" också, kanske skulle ha tagit typ släpp eller loss i stället:P

Mvh Amanda
SE*Odd I's

www.oddis.se


Upp till toppen
Annons: