Annons:
Etikettutställning
Läst 5572 ggr
Catta-
2013-04-10 21:37

Ställer ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ställer ni ut era pudlar? Ni som inte gör det, varför inte? 
Jag ska börja ställa min storpudeltik första gången i maj när hon är ca 5 månader 🙂 Från början var det bara meningen att uppfödaren skulle ställa henne för att sedan ta en kull. Men går det bra och Luna tycker det är kul, så kommer jag nog fortsätta.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
[Forest]
2013-04-10 22:13
#1

Enja är utställd flera gånger hon tyckter att utställningar är väl roligt att se på men för livat, det tar tid allt både innan och där med päls hålla kollen när är det vår tur osv.

Jag var därimot inne på ställa henne själv men jag tycker om denna smidigare pälsskötsel som är nu när hon är kortklippt :)

Donna skulle säkert flera tyckt vart okej men hon är för lätt att komma till stress. Dessutom har Donna väldigt tjock päls mjuk o tjock det för att hon oxå tovar lätt o kan bara tänka mig hur mycket pälsvård det skulle behövas 😮 

Himmla synd att jag inte hade med mig kamran idag då hade ni fått sett en Donna full med halm hon rejsa i gösselstacken o den renstningen tog tid,   nu är hon badad och luktar inte hästbajs 😃

Neela
2013-04-10 22:14
#2

Nej, vi ställer inte. Dels har vi inte intresset, dels har vi Sune nedklippt och sen är han i icke godkänd färg.

[Iyen]
2013-04-11 17:49
#3

Jag hade tyck att det var kul att testa på. Men känns inte värt minst 2 år med päls-pyssel för att sedan bli diskade så fort vi visar oss i ringen 😮

Amandla
2013-04-11 18:02
#4

Ja jag ställer ut mina hundar, även om Albin numera slipper för han är inte ett dugg road. Som bäst har han fått excellent med ck och blev då fjärde bästa unghund på Pudelnationalen 2008. Pixie har hittills visats sju gånger fram till två års ålder (senaste året har hon inte ställts alls) och har fått 5 excellent och 3 ck. Hon ÄLSKAR att visa upp sig, lilla primadonnan 😃och har helt klart framtiden för sig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Catta-
2013-04-11 20:56
#5

#1 Visst är det skönt med kortklippta pudlar, pälsen tar mycket tid om man ska ställa ut men det är en del jag tycker är jätterolig :) Haha skojjit med race i gödselstacken ;) Synd att du inte fotade!

#2 Okej :) Vad har han för färg?

#3 Varför tror du att ni skulle bli diskade? Det finns lite enklare frisyrer man kan ha som inte kräver lika mycket som tex bollar. Du kan ju alltid testa att gå på en inofficiell utställning :)

#4 Vad roligt! Vad har dina för färger? Tycker du att det går bättre för vissa? Har hört att domarna föredrar svarta och vita. Ska bli spännande att se hur det går för min gråa flicka :)

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Amandla
2013-04-11 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Albin är vit, här är han i utställningsfrisyr men numera har han en ganska strikt T-60.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2013-04-11 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Och här är Pixie:


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Neela
2013-04-11 21:41
#8

#5 Han är creme

[Iyen]
2013-04-12 08:20
#9

#5 Han följer inte måtten som en storpudel ska ha =) Men han är min lillplutt ändå. ❤️

lsoderberg
2013-04-12 09:27
#10

jag ställer inte då han ränknas som blandras för han har ingen stamtavla. pappan hade en riktigt fin stam men mamman hade ingen då hennes mamma blev tjuvpratad med en annan pudel, och båda hade ju stamtavla.. och olles färg är inte godkänd ;)

Kitten86
2013-04-12 16:32
#11

Ställde aldrig ut min dvärgpudel på grund utav bristande intresse för utställning samt att jag inte gillar pudlar i utställningsfrisyrer (tycker tyvärr inte att det är fint).

Ställt min sheltie en gång för att uppfödaren ville ha ett omdöme samt att jag vill se hur det skulle gå (alla tycker att han är så fin etc). Men det blev bara en gång. Om jag ska ställa någon egen hund i framtiden så kommer jag "anlita" en bekants barn som tycker det är kul med utställning och så…

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

TjockaBerta
2013-04-12 17:34
#12

Själv är jag inte intresserad  och Thomas har diskvalificerande fel så det är ingen mening. Den andra hunden har jag inte ens tänkt på att ställa. Han är mera brukshundstypen.

>>>Malum domesticum<<<

[Forest]
2013-04-22 23:49
#13

6 Mycket bra bild på Albin, vad fin han var klippt syns att han har bra päls snyggingen 😍

Annons:
Amandla
2013-04-23 00:10
#14

Tack Forest! Ja han har ju suverän pälskvalité, tänk om Pixie hade hälften av hans… men men, det är sånt jag planerar att förbättra till nästa generation 😉(hoppas kan man ju menar jag)


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
wintermynta
2013-04-23 10:52
#15

Jag ställde Gusten som liten (2ggr).
Den första gången var det kaos . Vi fick fel info, missa en klass och fick inte pengarna tillbaka. Folk var oerhört otrevliga och det kändes mer som vi var i vägen och till besvär.
Eftersom Gusten tyckte det var skoj så testade vi en gång till. Det var inte lika otrevligt som första gången men kul var det inte. Så vi sluta.

Upp till toppen
Annons: