Annons:
Etikettbeteende
Läst 4323 ggr
[Forest]
2013-03-27 23:55

Hur är/var era som valpar?

Tänkte att det kan vara lite roligt o läsa hur era pudlar/hundar var som valpar :)

Var de små monster med upptåg titt som tätt. Eller var de som en dans på roser?

Bjud gärna på bild ✨

Annons:
Pudelbus
2013-03-28 01:06
#1

Har ju aldrig haft en valp, bara massa vuxna omplaceringar 🤪

Så kan inte bidra något i denna tråd, men ska bli roligt att läsa 😉

[Iyen]
2013-03-28 09:48
#2

Viggo va ganska så lätt. Men om jag vill göra om det?… tveksamt…🥵

[Forest]
2013-03-28 10:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här har Enja vart valp Donna var 6 mån o då räknar jag henne som unghund.

Enja var en sån valp men hoppas alla är :)

Sov hela natten från början utan pip. Lärde sig snabbt rutiner på gå ut och vart därmed oxå rumsren snabbt. Dock fick hon uvi vid 12 v ålder men efter det vart det normalt igen. Våran andra hund tyckte hon var rätt jobbig hon såg inte fördelen med ha en liten valp eftersig den första veckan, sen var det som vända på en hand :) Våran andra hund var en sån där jätte snäll hund som inte sa ifrån, därmed fick man rycka in o stänga av Enja om hon vart för påig.

Jag hade valpsäkrat allt i hemmet och skaffat 4 st komposter (8 galler) just för att det är ju bra med valphage. Men inte andvände vi den mer än ett par gånger när vi grilla. Vi skulle lätt skaffa oss en valp till tillomed en som gör lite hyss det hör väl lite till valptiden ändå. Bilden är första dagen här hemma med Enja, det är söta Chanel o liten Enja😉

Amandla
2013-03-28 11:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Albin var en lätt valp, nöjd med allt i livet även om han var aningen försiktig 🙂Däremot tog det ett par månader innan Emil accepterade honom, han tyckte att en bra valp var en platt valp ☺️så det gällde att passa dem hela tiden, därför delade vi på dem ofta. Han blev rumsren snabbt, åt sin mat och sov som han skulle på nätterna ganska snart, det tog några dagar men sen var han nöjd. Det enda han någonsin förstört trots sitt stora tuggbehov är en usb-kabel och en liten plastgubbe som nån av ungarna glömt på golvet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-03-28 12:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Pixie var väldigt rolig, påhittig, pigg och alert, lättlärd och inte rädd för något. Hon kallades för terroristen hos uppfödaren 😛vilket säger en del. Hon gick uppför en hel trappa redan första kvällen med mig, och vid tio veckor hoppade hon lätt upp i soffan. Pixie var 17 cm hög vid den åldern och vägde strax över ett kilo. 

Hon sov redan första natten mellan elva och åtta ungefär. Det tog längre tid för henne att bli rumsren, hon var säkert nio månader - lagom till första löpet började - innan hon slutade kissa inne. Inte för att det hände varje dag, långt ifrån, men lite då och då. Mat har hon älskat hela tiden, och äter med frisk aptit utom just under löpet.

Pixie fick vi passa mest hela tiden utom när hon sov, för hon kunde hitta på i princip vad som helst. Jag hittade henne på soffbordet mer än en gång, hon gnagde på kläder, hon drog i allt som gick, hon puttade med nosen på saker för att se vad som hände, dammsugarslangen till exempel är hon fortfarande road av 😃Hon puttar till den med skräckblandad förtjusning och studsar undan när den rör sig 😃

Eftersom hon har humör och en mycket stark vilja har jag sagt många gånger att jag är tacksam att hon inte är min första valp, för då kunde hon drivit mig långt 🤫Ettrig och inte minsta osäker på sig själv, bet och klöste mer än gärna…  vid rakning och kloklippning fick jag ta hjälp av en av mina söner för att klara av det. Numera skulle jag fixa det själv, jag har ju haft Pixie att träna på 😃

Albin älskade henne från första sekunden han såg henne och det är en kärlek som håller i sig. De har hela tiden lekt massor och är varandras bästa vänner, de ligger gärna tätt ihop och tvättar varann osv.  

Typisk Pixie-pose 😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-03-28 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Några sötbilder måste jag visa också ju. Först Albin:


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Amandla
2013-03-28 12:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Å Pix:


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
2013-03-28 12:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min första pudel som hette Emil, var en drömvalp. Lättsam på alla sätt och vis, älskade alla och var helt övertygad om att alla älskade honom. Min lille älskling som bara blev fem år pga sjukdom…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
2013-03-28 13:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Eddie har en härlig självklarhet i sitt sätt att vara, ända från liten valp. Nyfiken på allt, skvätträdd (är det ett norrländskt uttryck kanske, alltså han skuttar till för lite allt möjligt) sen när han landat från skuttet vill han direkt fram och undersöka vad som var "farligt". Tar för givet att alla finns till för honom, att det är honom alla väntar på och vill vara med. ;-) Glad, väldigt kär i sin matte direkt. Vi fann varandra på nåt sätt på en gång. Gillade att det fanns så mycket kamplust i honom redan som valp. Älskar att leka med mina barn, andra hundar (dock föredrar han att leka med pudlar…..lustigt det där). Sov hela natten (22-5) direkt då vi hämtade honom vid 12v ålder. Drog (drar) runt på det han hittar, kläder (rena eller smutsiga är inte så noga) smutskläder hämtar han från tvättstugan och rena kläder som hänger på tork drar han ner därifrån. Starkt tuggbehov så vi har fått se till att det alltid finns ben i huset. Minns när jag skull bada honom första gången och han protesterade lite, och jag liksom kunde hålla honom tillbaka med pekfingret…..sist jag badade en hund som inte ville bli badad var det 40 kg Dobermann, så jag fnissade lite för mig själv angående motståndet!

Snowgirl
2013-03-28 13:11
#10

#7 Alltså Pixie är inte stor! Hur hög är hon nu som vuxen? Vikt? Fantastiskt söt!

Amandla
2013-03-28 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Hon är 26,5 cm hög nu och väger ca 3,6 kg. Visst är hon rent larvigt söt ❤️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Snowgirl
2013-03-29 18:02
#12

#10 ja, hon ser nästan ut att inte vara riktig! Ljuvlig.

Upp till toppen
Annons: